תיקון ליל שבועות

בחג השבועות נקיים כנהוג תיקון ליל לימוד.

חברים מהקהילה ומחוצה לה יציגו הרצאה של עד 15 דקות במגוון נושאים הקשורים ליהדות, זהות, חברה, מוזיקה, תורה, הגות יהודית ועוד.

בימים הקרובים נפיץ את התכנית הסופית.

יום 30 במאי, בשעה 21:30. אנא להפיץ.

—–

בר מצווה לילד המיוחד

התרגשות גדולה וחוויה מיוחדת במינה. ביום חמישי שעבר התקיים בפעם הראשונה בבית הכנסת שלנו טקס בר מצווה לילד המיוחד. חמישה ילדים מבית ספר "אופק" של הרצליה חגגו יחד עם משפחותיהם. בית הכנסת התמלא וההתרגשות הייתה מדבקת. הרב ארי גליקין הנחה את הטקס יחד עם דבורה עילם (שגם הייתה המורה של הילדים). ראש העיר משה פדלון היה נוכח ובירך את הילדים ואת המשפחות והעניק שי לקהילה: מזוזה מטעם עירייה. בנוסף נכחו נציגים ממועצת העיר וממחלקת החינוך של הרצליה.

מזל טוב לכולם!

—-

מהתנועה המסורתית

אפליה בבתי המלון

השבוע פורסם בחדשות ערוץ 10 תחקיר על בתי המלון בישראל, וסירובן הכמעט גורף לאפשר לקבוצות מתפללים קונסרבטיביות להשתמש בספר התורה של המלון, בעקבות איומו של משגיח הכשרות של המלון להסיר את הכשרות מהמלון אם ספר התורה יינתן לתפילה שוויונית. אנו מוחים נגד העוולה וקוראים לתיקון מיידי של המצב. לצפייה בתחקיר לחצו כאן.

—–

אזכרות

חברנו ג'רי רייכשטיין ז"ל

—–

בחיק המשפחה

מזל טוב ליונתן רן שעולה לתורה בשבת הקרובה

ברוך דיין האמת. אנו שותפים לכאבה של משפחת ויליג על פטירתו של הסבא חיימֶה  (סבא של נטי גליקין)

האזכרה במלאת חמש שנים לפטירתו של הרב שמח רוט ז"ל תתקיים ב 28-5. לפרטים נוספים לחצו כאן.

ב-10 ביוני הנכם מוזמנים לקידוש מיוחד לכבוד משפחת גליקין.

—-

קידוש

כולם מוזמנים לקידוש על ידי משפחת רן לרגל בר המצווה של יונתן

—–

הידעת?

המדרש מציין במספר מקומות כי "שבעים שמות לירושלים", אך אינו מפרטם, ואף במספר מקומות בהם המדרש אכן מפרט את השמות, הרשימה אינה מלאה, או שחלו בה  שיבושי גרסאות מאד גדולים.

מספר השמות והכינויים לירושלים במקרא עולה על שבעים, ומעבר לכך, גם תלוי בפרשנותם של פסוקים שונים, העשויים להתייחס לעיר או לדבר אחר. מספר פרשנים וחוקרים נרתמו למשימת מניין השמות, אך בהיעדר כללים ברורים שהונחו על ידי המדרש לגבי אלו שמות נחשבים למניין השבעים ואלו לא, הופעתם של שמות מסוימים משתנה מרשימה לרשימה.

בין השמות…

אבן מעמסה, אפרתה, אריאל, ארמון, אשת נעורים, בית תפלה, במות, בעולה, בשן, בתולה, גבעת הלבונה, גולה, גיא חזון, גילה, גלעד, גן אלהים, דלתות העמים, דרום, דרושה, הר גבוה, הר המור, הר מועד, הר הקודש, הר מרום ישראל, חדרך, חפצי בה, טבור הארץ, יבוס, ידידות, ה' יראה, ה' שמה, ים, יער הנגב, יפה נוף, ירושלם, ירכתי צפון, כלה, כלילת יופי, כיסא ה', כרמל, לבנון, מגדל עדר, מוראה, מוריה, מנוחה, מצודה, מקדשים, מרום, משוש כל הארץ, נחלה, סורה, עדן, עיר דוד, עיר היונה, עיר הצדק, עיר ה', עיר לא נעזבה, עיר שחוברה לה יחדו, עקרה, ציון, קריית מלך רב, רבתי בגויים, רבתי עם, רחל, רמה, שגל, שדה יער, שלם, שרתי במדינות, שם חדש אשר פי ה' יקבנו

דילוג לתוכן