שמחת תורה

בשמחה רבה חגגנו את שמחת התורה הראשון בבניין החדש. הגיע מספר מכובד של קהל הן בערב חג והן לתפילת שחרית למחרת. שמחנו לראות הרבה ילדים רוקדים ושרים. מאחר והרב לא הצליח להגיע לתפילה בשל פציעתו ברגל, "מיקי ארז" ו"ברברה סלייטר" קיבלו בשמחה את התפקיד "חתן תורה וכלת בראשית". כל החברים מברכים אותם!

מודים למשפחת הר-טל על תרומת הסוכה.

——-

מהתנועה המסורתית

רגע אחרי סוכות: סוכת שלום

במציאות כה קשה, כשהארץ שטופה במעשי רצח, שנאה, אלימות וטרור, כשהלב נרעש אל מול היתומים ששכלו הוריהם בחג על ידי מרצחים, אנו מבקשים, מתעקשים, למצוא נחמה בסוכת השלום של הקהילה המסורתית משפחתית בכפר ורדים. כמו מידי שנה, גם השנה, קיימה הקהילה בעיצומם של ימי החג אירועים שהפגישו בני דתות שונות מרחבי הגליל לשיח של שכנות טובה, רעות וקירוב לבבות. מי ייתן ותהה סוכה זו אות לבאות. שנדע במהרה ימים של שקט ושלווה, וּפְרשֹׂ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ עַל כָּל יוֹשְׁבֵי תֵבֵל אַרְצֶךָ.

——-

בחיק המשפחה

הרב ארי מודה לכל החברים שדאגו והתקשרו עקב פציעתו ברגל. תחילת שנה עם רגל ימין! פשוטו כמשמעו…

ייאשר כוח ליפתח שפיר על הנחיית תפילות שמיני עצרת ושמחת תורה ולנטי גליקין על התמיכה בהובלת ההקפות!

מזל טוב לסלי איזקוב על הנכד החדש שנולד במזל טוב!

——-

אזכרות

אשתו של מונטי קרמר, אמו של אוריאל קרמר

אמו של שלמה עמנואלי

——-

הידעת?

חודש חשוון או מרחשוון

חכמים דרשו את שמו של החודש בעברית: "מר" היא טיפת מים כמו שכתוב "הֵן גּוֹיִם כְּמַר מִדְּלִי" (ישעיה מ' טו).  כמו כן מצאו בו רמז לטעם המר – שכן אין בחודש מר חשוון שום חג או ארוע משמח ואף קרו בו, לפי המסורת, מאורעות מצערים.
בתנ"ך החודש נקרא גם ירח בול. הפרשנים מוצאים בשם "בול" רמז לצמחים שבלו בשדות או ביטוי לגשמים החזקים המתחילים בחודש זה כעין מבול.

דילוג לתוכן