תשעה באב

בתשעה באב התכנסנו לתפילת ערבית וקריאת המגילה. אחרי הקריאה קיימנו דיון מרתק סביב המשמעות של תאריך זה לאור ההיסטוריה של עם ישראל והמתרחש בימנו אנו.

קיבלנו את פניו של הרב שמואל רוזמברג, רבה החדש של קהילת תפארת שלום ברמת אביב ומקווים לשיתופי פעולה פוריים בהמשך.

למחרת קיימנו תפילת מנחה וערבית לסיום הצום.

תודה למי שלקח חלק מקריאת המגילה: יפתח שפיר, מיכל פלד, מיכאל זיו, מיכל רוט, הרב ארי. הפרק האחרון קראנו אותו ביחד ובול רם. ייאשר כח לכולם.

—–

התנועה המסורתית

משכן כבוד

לקראת ט' באב אירח בפעם השנייה נשיא המדינה אירוע של לימוד. באירוע השתתפו נשות ואנשי רוח מכל הזרמים שעסקו בנושא חינוך לזיכרון. את התנועה המסורתית יצג הרב אבי נוביס-דויטש דיקן בית המדרש לרבנים ע"ש שכטר. האירוע הייחודי חשוב ומרגש במיוחד נוכח קריאות ההסתה שנשמעות לאחרונה מפיהם של חברי כנסת נגד היהדות המסורתית והרפורמית. נשיא המדינה נוהג אחרת ופותח את ביתו לכל עם ישראל. לצפייה בשיעורו של הרב נוביס-דויטש לחצו כאן

—–

אזכרות השבת

אמה שך דליה פינקס

דודתו של וורן גרין

אביו שלשלמה ויצמן

אביה של בט ארז

יעקב בסטריצקי  ז"ל

—–

הידעת?

ישראל משתתפת באופן סדיר במשחקים האולימפיים החל משנת 1952  באולימפיאדת הלסינקי. לאחר שלא זכתה במדליה אולימפית בארבעת העשורים הראשונים, מאז שנות ה-90 הצליחה ישראל לזכות ב-9 מדליות במשחקים האולימפיים: 7 מהן הושגו על ידי גברים ו-2 על ידי נשים. 5 מהמדליות הן בתחום הג'ודו, 3 נוספות בתחום השייט  והמדליה הנוספת, בתחום הקיאקים.

דילוג לתוכן