אסיפה כללית של קהילת תורת חיים

אסיפה כללית של הקהילה תיערך ביום חמישי 24 בדצמבר בשעה 19:30

בית מדרש תא שמע

קורס מקרא: הנס במקרא ובמדרשים. על ידי הרב ארי גליקין. ימי שני בשעה 19:00 בבית הכנסת.

קורס באנגלית: יהודים ונוצרים. על ידי יפתח שפיר. מפגש הבא: יום רביעי 30 בדצמבר בשעה 20:00.

—-

חנוכה בקהילה

50 איש השתתפו במוצ"ש אחרון בפעילות חנוכה בקהילה. פתחנו את הערב בהדלקת נרות ולאחר מכן שמענו הרצאה מרתקת על ספר יהודית מאת ד"ר אדולפו רויטמן אוצר של היכל הספר בירושלים. מקווים בהמשך לעוד הרבה פעילויות ברמה זו של למידה ושיתוף. אנחנו מודים לכל מי שהגיע "לחנוכת" פעילויות תרבות בבית החדש של כולנו.

 

התנועה המסורתית

אסיפה כללית

ביום שני, ט"ז בטבת, 28 בדצמבר, תארך האסיפה הכללית של התנועה המסורתית. האסיפה תחל בשעה 17:00 בקהילת 'בית ישראל' בנתניה, ותכלול הרצאה הרצאת אורח של הרב ד"ר אדולפו רויטמן, אוצר ומנהל היכל הספר: בנושא "מה בין הגניזה הקהירית להיכל הספר שבירושלים?", הרצאה לציון מאה שנה למותו של הרב פרופ' שניאור זלמן שכטר. נוכחותם של חברי קהילות מכל הארץ חשובה. נשמח לראותכם. להרשמהלחצו כאן

—-

התנועה המסורתית

חנוכה

סמינר חנוכה של נוע"ם התקיים בקיבוץ חנתון. הסמינר הוכתר בהצלחה גדולה הן בשל מספר המשתתפים הרב (מאות תיכוניסטים מכל רחבי הארץ) והן בשל הפעילויות והתכנים המשמעותיים שנוהלו כולם על ידי חברי מועצת נוע"ם (הנהגת הנוער). בין השיחות והדיונים השונים צפו הנוע"מיסטים בהצגה 'חלומות פשוטים', ששחקניה הם חברי אקי"ם ישראל (צעירים בעלי מוגבלויות) ואחריה נשארו השחקנים לארוחת ערב, הדלקת נרות משותפת ושיחה פתוחה עם בני הנוער. הייתה זו חוויה ממרגשת לכל המשתתפים. לחצו כאן למידע נוסף על קבוצת התאטרון הייחודית.

אזכרות

אמו של עמוס פלד

—-

הידעת?

הרבה סיפורים מתארים את אינשטיין כאיטי וכבעל לקות למידה. אינשטיין עצמו מאוחר יותר כתב שהוא הצליח לפתח תורת יחסות בגלל שההתפתחות האינטלקטואלית שלו הייתה מאוחרת וכתוצאה הוא החל לחשוב אודות החלל והזמן רק כמבוגר ולא כילד. אבל אינשטיין לא היה איטי כילד. הוא היה תמיד הראשון בכיתה בבית הספר. כאשר היה ילד בבית הספר היסודי לא ניכר שהוא היה גאון אבל הוא תמיד היה יותר חכם מכל ילדי הכיתה.

הוא היה ביישן ויותר חכם מכל שאר התלמידים אבל עדיין לא בלט כגאון.

דילוג לתוכן