חנוכה בקהילה

אנו מזמינים להרצאה מרתקת בנושא

"יהודית – גיבורת העל הנשכחת. מה בין ספר יהודית וחג החנוכה"

על ידי ד"ר אדולפו רויטמן,  מכהן כאוצר המגילות הגנוזות ומנהל היכל הספר ע"ש ליזבת וג'ורג' קרופ מאז שנת 1994. הוא פרסם מאמרים וספרים רבים ומשמש בדרך קבע כמרצה אורח במוסדות אקדמיים וקהילתיים באירופה ויבשת אמריקה. הוא בעל תואר ד"ר כבוד מרוקי מונטיין קולג' (ארה"ב, 2005) וחתן מדלית  זהב מאוניברסיטת אנאואק (מקסיקו, 2014).

מוצ"ש 12 בדצמבר 2015

19:00 כיבוד קל והדלקת נר חנוכה

19:30 הרצאה.

יהודה הנשיא 52, הרצליה

דמי השתתפות: 25 ₪ לאדם

——-

תא שמע

פותחים את שנת הלימודים של בית המדרש עם שני קורסים, אחד ועברית ואחד באנגלית

בימי שני פעם בשבוע הרב ארי גליקין יילמד קורס בנושא: "הנס במקרא ובמדרש". שעה 19:00. החל מיום שני 23 בנובמבר בבית הכנסת.

בימי רביעי פעם בשבועיים יפתח שפיר יילמד קורס באנגלית:  "שני גויים בבטנך" – יהודים ונוצרים. נדון בגישות המנוגדות של יהודים ונוצרים אלה כלפי אלה, ובהשפעות המנוגדות של כל אחת מן הדתות על האחרת.

בין הנושאים שידונו: מי הם בני יעקב, ומי הוא עשו? מי היה אביו של ישוע מנצרת? מי היו הנוצרים היהודים? מה היו הטיעונים בויכוחים בין יהודים ונוצרים? ולבסוף נכנס גם לגישות של המחקר המודרני, המנסה להתבונן באומץ, לא רק על ההשפעה המוכרת של היהדות על הנצרות – אלא גם על ההשפעה של הנצרות – על היהדות.

שעה : 20:00. מפגש הבא 02 בדצמבר

——-

בחיק המשפחה

מזל טוב לקרן אוקמיאן לרגל בת המצווה. גם להורים תמי ומיכאל ולאחים, עומר, אריאל, שני, איתי ואורי.

הודעה ממשפחת אוקמיאן

משפחת אוקמיאן מזמינה את כל חברי הקהילה לבת מצווה של קרן. רובכם מכירים את קרן מזמן שעדיין הייתה בבטנה של תמי. אנחנו מרגישים שכולכם חלק ממשפחתנו המורחבת.

כולם מוזמנים לטקס הנחת תפילין של יואב קוליק ביום חמישי 26 בנובמבר בשעה 07:00.

חנוכה בקהילה

—–

מהתנועה המסורתית

נאום ראש הממשלה

התנועה המסורתית מברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו בכנס הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה בשבוע שעבר. ראש הממשלה הצהיר כי "לראשונה, ממשלת ישראל חוברת לסוכנות היהודית ותשקיע בחיזוק קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות בתוך ישראל", זוהי אמירה שלא נאמרה מעולם קודם על ידי ראש ממשלה בישראל ואנו תקווה כי אכן בקרוב נראה במימושה של הבטחה זו ובקידום הקהילות והזרמים הפלורליסטים במדינת ישראל.

*—-

אזכרות

אמו של אלי גרשון

אמו של יוסף מור

אמו של מוטי פנקס

ראש הממשלה גולדה מאיר ז"ל

אמה של לאה תידהר

אחותה של אוולין וולמן

בעלה של אינגה דויד

קידוש

כולם מוזמנים לקידוש על ידי משפחת אוקמיאן לרגל בת המצווה של קרן.

—–

הידעת?

כמה נרות מדליקים בשבת?

כדי לצאת ידי חובת המצווה די בהדלקת נר אחד בלבד, אך המנהג המקובל הוא להדליק שני נרות. אין הגבלה על מספר נרות השבת, ועל כן יש גם הנוהגים להדליק נרות שבת כמספר בני הבית, או מספרי ילדי המשפחה (גם אם אינם שוהים בבית) או מספר אחר מסיבות שונות.

דילוג לתוכן