שבת נער

השבת הוא שבת נער. כולם מוזמנים החל משעה 09:00 עם ארייה

——

תא שמע

חוג מקרא בספר שופטים. יום שני בשעה 19:15 בבית הכנסת. מרצה: הרב ארי גליקין.

—–

פורים בקהילה.

חג פורים מתקרב!

אנחנו מזמינים את כל החברים לקריאת המגילה ב15 במרץ בשעה 19:00 בבית הכנסת. אחרי התפילה, וכבר חלק ממסורת בקהילה, יחד עם הילדים נכין משלוחי מנות שנחלק לדיירים הקבועים של בית לקשיש למחרת.

ב נוסף, ב-16 במרס מזמינם את החברים ל"בית פתוח" בבית הכנסת החדש. אנו מזמינים את כולם לראות את התקדמות המרגשת של בניית בית הכנסת החדש שלנו. מצפים לראותכם בין השעות 10:00 ו12:00.

תתחילו להכין תחפושות. כ ו ל ם !!!

הכובע הכי יצירתי יקבל פרס!

—-

דבר תורה

בניוזלטר של התנועה המסורתית, תמצאו דבר תורה שנכתב על ידי הרב ארי גליקין

לקריאה לחצו בלינק

http://www.masorti.org.il/page.php?pageId=1137

—–

מהתנועה המסורתית

משבר במו"מ להסדרי תפילה חדשים בכותל. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן אינטנסיבי עם ממשלת ישראל הופתענו השבוע לשמוע על הכוונה למסור את ניהול אתר קשת רובינסון (בו תפעל הרחבה הפלורליסטית) לעמותת אלע"ד, עמותה בעלת צביון אורתודוקסי וסדר יום אידיאולוגי שדבר אין לו עם פלורליזם יהודי. המהלך נעשה, על פי מיטב ידיעתנו, לא על דעתם ולא בידיעתם של הנושאים ונותנים עמנו אלא על ידי גורמים אחרים בממשלה החפצים בסיכול האפשרות של תפילה שוויונית בכותל. בימים האחרונים אנו מנהלים מגעים נמרצים עם נציגי הממשלה. הובטח לנו כי הממשלה תנקוט בכל צעד נחוץ על מנת שעמותת אלע"ד לא תקבל לחזקתה את האתר אולם מובן שעד שלא נראה את מכלול פרטי ההסדר המתגבש לא נוכל לברך על המוגמר. בתנועה המסורתית נמשיך לעמוד על קידום הסדרי תפילה שוויוניים בכותל, ובשלב זה אנו שומרים על אופטימיות.

—–

אזכרות

אביו של שאול וכטל

אביה של סלי איזקוב

אמה של אליענה גרין

אביהם של משה וגלעד גרינשפן

——

קידוש השבת

כולם מוזמנים לקידוש לכבוד החברים על ידי הקהילה.

——

הידעת?

מה זה שושן פורים?

במגילת אסתר מסופר, כי היהודים שגרו בערי הפְּרָזוֹת ניצחו את אויביהם – ובראשם המן האגגי – ביום י"ג באדר, וחגגו את הפורים למחרת – בתאריך י"ד באדר.  לעומתם, קיבלו היהודים שחיו בשושן הבירה אישור מן המלך אחשוורוש להמשיך ולהילחם גם בי"ד באדר, והם חגגו את הפורים למחרת – בתאריך ט"ו באדר.
מכיוון שהעיר שושן הייתה מבוצרת ומוקפת חומה, נוהגים לחגוג את חג הפורים בערים המוקפות חומה, כמו ירושלים, בתאריך ט"ו באדר, הנקרא שושן פורים.

דילוג לתוכן