ביום חמישי בשעה 10:00 נגיע למעון יום לקשיש לחלק את משלוחי המנות ולשמח את כולם.

רחוב רבי שמעון לביא 21

—–

עוברים לשעון קיץ

קבלת שבת תתחיל השבוע בשעה 19:00

—–

ערב תרבות

במוצ"ש שבת אחרון אירחנו בקהילה את גב' רות רזניק, כלת פרס ישראל ומהמובילות במאבק למען מניעת אלימות בנשים. רזניק העלתה למודעות של כולם את החשיבות לדבר ולטפל בנושא זה ועל כמה הוא יכול להיות קרוב אלינו. בקרוב נודיע על הרצאות הבאות שאנו מתכננים.

—–

מהתנועה המסורתית

יום העגונה

קואליציית עיקר, הקואליציה הבינלאומית לזכויות נשים עגונות בה חברה גם התנועה המסורתית, יזמה את "יום העגונה" שמצוינת בכל שנה בתענית אסתר. בעייתן של הנשים מסורבות הגט, על אף שמצויה על סדר היום הציבורי, אינה באה על פתרונה וכידוע זו איננה בעייתן של נשים בלבד- גם גברים סובלים מסרבנות גט. פגיעה בזכויות אדם ובהן הזכות לשוויון, לחירות הפרט, לנישואין ולאושר איננה רק נחלת הנפגעים, ותיקון העוול מוטל לפתחה של המדינה והחברה.  צפו בסרטון,כנסו לאתר, הפיצו את הבשורה. ניתן למנוע עגינות!

—–

אזכרות השבת

אמה של נעמי סובל

—-

בחיק המשפחה

ביום חמישי 31 במרץ הראל בר-און וירדן הרצלינגר בשעה 07:00 בבוקר. כולם מוזמנים להשתתף.

—–

קידוש השבת

כולם מוזמנים לקידוש על ידי משפחת כספי לכבוד הגיוס של דניאל.

—-

הידעת?

הבה נרעישה רש רש רש

את המילה רשרוש חידש ביאליק, אם כי ביצירתו, מופיעה רק בסיפור "מאחורי הגדר": הדשאים נזדעזעו ורשרשו."

ביאליק היה מופתע שמילה זו שהוא המציא התקבלה כל כך מהר על ידי קהל רחב. אפילו היה מי שהתווכח עמו בחשיבה שהיה מדובר במילה עתיקה המופיעה במקורות שלנו. ב-1920 כתב: …עוד מעט אתחיל גם אני להאמין כי אכן נמצאת היא באחד המדרשים, גדול כוחה של השפעה. אולם אודה כי אני עצמי נמנעתי מלהשתמש במילה זו שנים רבות אחרי שחידשתיה".

דילוג לתוכן