תזכורת לכל החברים

כרגע אנחנו מתפללים בקומה השנייה של בניין בית לקשיש. הכניסה דרך החניון שליד בית ספר אופק. מקום התפילה הוא נחמד ומחבק. כולם מוזמנים להגיע. תפילת קבלת שבת : 17:30, שחרית: 08:45

——

טיול חנוכה

אנו מארגנים טיול קהילתי עם הדרכה. המקום בו נטייל הוא "תל גזר". קצת הסבר: "אי שם במרכז הארץ מסתתרת לה פנינה לא מאוד מוכרת, שמשלבת 360 מעלות של נוף עם היסטוריה עשירה של למעלה מ-43 ערים שמגובבות זו על זו. תל גזר עמד מאז ומתמיד על צומת דרכים ועל מרכזיותו יעידו הממצאים המרתקים שמצאו בו, כולל כתובת גזר, שערי שלמה, מפעל המים הקדום ואתר המצבות המסתורי. נספר את סיפורו של התל בתקופות השונות ונמשיך ממנו למעיין קטן שנובע למרגלותיו – עין ירד. במידה ויהיה לנו זמן ניסע לרמלה ושם נבקר ב-מגדל הלבן וב-בריכת הקשתות, שני אתרים ייחודיים מן התקופה המוסלמית.

הטיול יתקיים ביום שיש 19 בדצמבר בשעות הבוקר עד הצהריים.  מספר המשתתפים מוגבל ל50 איש. לפרטים נוספים ולהרשמה צרו קשר עם הרב ארי בהקדם 0527366386 ravglikin@torat-hayyim.org.il', או דרך הוואטספא של הקהילה.

נותרו מקומות ספורים. אם אתם מעוניינים תזדרזו להודיע.

—–

מהתנועה המסורתית

כנס בינלאומי על הגותו של השל ואסיפה כללית:

בין התאריכים 23-25 לדצמבר 2014, א'-ג' בטבת תשע"ה, יתקיים בירושלים כנס בינלאומי שמטרתו ללמוד ולהעמיק בדיון על הגותו של אברהם יהושע השל וגישתו למסורת ושינוי. הכנס הוא יוזמה של התנועה המסורתית הרואה בהשל מורה דרך רוחני. השל הסמיך דור של רבנים קונסרבטיבים רבים בשנותיו בבית המדרש לרבנים בניו יורק (JTS), כמו כן במשך שנים רבות היה חבר כנסת הרבנים ודובר מרכזי בוועידותיה.  שלושת ימי הכנס פתוחים לקהל הרחב.

ביום רביעי, (יומו השני של הכנס), בשעה 13:30 (בזמן הפסקת הצהרים), תיערך אספה כללית של התנועה המסורתית.

מבצעים מיוחדים בבתי מלון בירושלים לימי הכנס, פרטים נוספים והרשמה באתר התנועה המסורתית.

—–

ימי הלימוד האזוריים לנשות התנועה המסורתית, השנה בנושא ' חידוש: אנחנו, האדמה (שמיטה) והדור הבא'

גם השנה, זו השנה הארבע עשרה, יתקיימו ימי לימוד ברחבי הארץ.

אנא שריינו את התאריכים:

באזור הדרום: יום א', 8 בפרואר, יט' בשבט, בקהילת אשל אברהם, באר שבע

 באזור מרכז : יום ג', 17בפרואר, כח’ בשבט, בקהילת הוד והדר, כפר סבא

באזור הצפון: יום ד', 25 פברואר, ‘ו’ אדר, בקיבוץ חנתון

ימי הלימוד יתקיימו בין 15:45-20:45

——-

אזכרות

אמה של מיכל פלד

אביו של עמוס פלד

אביה של פנינה קריב

אחותו של אבי וולמן

חברנו הרי צייגר ז"ל

——

הידעת?

בכ"ד בטבת תש"ט – 25 בינואר 1949, התקיימו הבחירות הראשונות בישראל. כשמונה חודשים לאחר הכרזת המדינה. יום הבחירות הוכרז כיום שבתון; אלף קלפיות הוצבו בערים, בכפרים, במושבים, בקיבוצים ובמשלטים צבאיים בכל רחבי המדינה. באותה שנה היו במדינת ישראל כחצי מיליון בעלי זכות בחירה, והם באו לקלפיות בהמוניהם: 85% מבעלי זכות הבחירה השתתפו בבחירות הראשונות, שהתקיימו בתקופת מלחמת העצמאות.

דילוג לתוכן