סעודת שבת

ביום שיש 28 בנובמבר, כולם מוזמנים לסעודת שבת קהילתית. נשמח מאוד לראותכם ולחוות את האווירה של שבת בקהילה. פרטים עם מימי פוקס

——

אורחת בקהילה

קהילת תורת חיים שמחה לקבל את הסטודנטית לרבנות מJTS לוסיה פיזארו כחלק מהכשרתה לרבנות. שנה שעברה קיבלנו את פניו של מַקס בחיק הקהילה והתארח אצלנו מספר שבתות במהלך השנה. לוסיה תגיע פעם ראשונה לקהילה בשבת הקרובה (שישי ושבת) ותישא דבר תורה בתפילת שחרית. התכנית היא בשיתוף עם התנועה המסורתית ומכון שכטר וכ20 קהילות בארץ לוקחות חלק ממנה. אנו מזמינים את חברי הקהילה להגיע בשבת. בהמשך מספר מילים על לוסיה.

לוסיה פיזארו וולן נולדה במקסיקו סיטי, שם היא סיימה תואר ראשון במשפטים. היא בעלת תואר שני והיא דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה אסקס (בריטניה). בשנת 2004 היא עלתה לארץ והתקבלה במרכז מינרבה פרנץ רוזנצווייג באוניברסיטת עברית ירושלים לכתיבת פוסט דוקטורט על פרנץ רוזנצווייג. בארץ היא פעילה למען שלום והצדק חברתי בישראל. כעת היא לומדת בסמינר לרבנים  JTS בניו יורק, והיא נמצאת בירושלים בסמסטר הזה כחלק מהכשרתה.

הודעה חשובה:

בית מרכז לקשיש בו אנחנו מקיימים פעילות הקהילה בשנים האחרונות, יעבור שיפוץ גדול בשבועות הקרובים. את התפילות נקיים בקומה השנייה בחדר שהוא חלק מהבניין. הגישה היא דרך החניון הצמוד לבית לקשיש (ליד השער לבית ספר אופק). אנו מצפים שזה יהיה פתרון קצר יחסית ושנוכל לעבור לבניין החדש שלנו בקרוב.

—–

בית מדרש "תא שמע"

השבוע לא יתקיים השיעור השבועי עם הרב גליקין

—-

מהתנועה המסורתית

השל- הגות במבחן הזמן

בשבוע האחרון של חודש דצמבר יערך כנס בין-לאומי בן שלושה ימים שמטרתו דיון ושיח מעמיק בתפיסת עולמו ובהגותו של הרב אברהם יהושע השל תוך מתן דגש על גישתו התיאולוגית והרוחנית למסורת ושינוי. הכנס יתקיים בין התאריכים 23-25 לדצמבר במכון שכטר למדעי היהדות ובמכון ון-ליר בירושלים ומנחים אותו נשות ואנשי רוח ומחקר מהמובילים בנושא בארץ ובעולם. הכנס הוא פרי שיתוף פעולה בין מכון ון ליר, התנועה המסורתית, מכון שכטר ומספר מוסדות אקדמיים נוספים בארץ ובעולם. במסגרת האירוע תיערך גם האסיפה הכללית של התנועה המסורתית לשנת תשע"ה.

—–

אזכרות

בעלה של אינגה דויד

סבא וסבתא של שרון הלה

אחותו של סיריל סולק

אחיה של יפה אורי

סבתא של סלי איזקוב

——

הידעת?

על פי התנ"ך ירידת הגשם באה כמידה כנגד מידה, כלומר, כשכר על שמירת מצוות וכעונש על הפרתן. "אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְו‍ֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם: וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם"… וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי; וְלֹא תַעֲשׂוּ, אֵת כָּל-הַמִּצְו‍ֹת הָאֵלֶּה… וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל (ויקרא כו י)

יהודי המזרח קיימו מנהגים שונים הקשורים לגשם, בעיקרם כדי למנוע בצורת ולעודד ירידת גשמים. היו מתהלכים יחד עם ספרי תורה בעודם מתפללים, תוקעים בשופר וצמים סביב קברי צדיקים. כמו כן, חילקו בשר לעניים.

דילוג לתוכן