סעודת שבת

ביום שיש 28 בנובמבר, כולם מוזמנים לסעודת שבת קהילתית. נשמח מאוד לראותכם ולחוות את האווירה של שבת בקהילה. פרטים עם מימי פוקס

——

בית מדרש "תא שמע"

חוזרים ללמוד השנה. החל מיום שני 17 בנובמבר, כל יום שני בשעה 19:15 בבניין בית הכנסת ובהנחיית הרב ארי גליקין. לפרטים אנא ליצור קשר עם הרב ארי.

מהתנועה המסורתית

השל- הגות במבחן הזמן

בשבוע האחרון של חודש דצמבר יערך כנס בין-לאומי בן שלושה ימים שמטרתו דיון ושיח מעמיק בתפיסת עולמו ובהגותו של הרב אברהם יהושע השל תוך מתן דגש על גישתו התיאולוגית והרוחנית למסורת ושינוי. הכנס יתקיים בין התאריכים 23-25 לדצמבר במכון שכטר למדעי היהדות ובמכון ון-ליר בירושלים ומנחים אותו נשות ואנשי רוח ומחקר מהמובילים בנושא בארץ ובעולם. הכנס הוא פרי שיתוף פעולה בין מכון ון ליר, התנועה המסורתית, מכון שכטר ומספר מוסדות אקדמיים נוספים בארץ ובעולם. במסגרת האירוע תיערך גם האסיפה הכללית של התנועה המסורתית לשנת תשע"ה.

——

אזכרות

אחותו של סיריל סולק

אשתו של יפתח שפיר

חברנו הנרי בלנקס

אשתו של מיכאל זיו

אמו של הרייט גויטיין

—–

קידוש השבת

כולם מוזמנים לקידוש על ידי יפתח שפיר לזכרה של רחל ז"ל

—-

הידעת?

הרב קרליבך סיפר בהזדמנות[12]:

"בט"ז בחשוון תשנ"ה (1994) מת הרב שלמה קרליבך, אחת האישיות שהשפיע רבות על יהודים וקירב אותם ליהדות. הוא הלחין מאות שירים מין המוכרים ביותר בתפילה.

אלמנתו, נעילה קרליבך, הביאה (בנספח לאלבום "הנשמה לך", 2002) את דבריו המסבירים את ההשראה לשיריו ולפעולתו:

כשהתמניתי לרב הבנתי כי רוב האנשים אינם מגיעים לבית הכנסת ורק עשרה אחוזים מהם נוכחים בתפילות. אם הקהל שלך אינו מגיע, אתה צריך להגיע אליהם. אבל אינך יכול לדבר איתם, אתה צריך לשיר להם. לכן לקחתי את הגיטרה, ובלי לדעת איך אגיע אל כל אחד, התחלתי לשיר. הנס היה שהאנשים החלו להקשיב לי ולהזמין אותי לשיר. התמחותי המיוחדת הייתה ליצור את השיר. נטלתי מילים מהתפילות ומספרי נביאים, המדברים על עולם טוב יותר ועל שלום עולמי, על אהבה כלל עולמית ועל אחדות בין אנשים. השירים שלי לא היו נגד משהו. הם היו בעד. להעביר אל הלבבות תחושה של טוהר. כל אחד יכול לשיר את שיריי, הם נותנים כוח כמו גלולת ויטמין יהודית.

אחד משיריו

https://www.youtube.com/watch?v=byqV6A6PuWc

דילוג לתוכן