התקדמות הבנייה

בשבת האחרונה, רות ריטרבנד עדכנה שבעוד זמן קצר יותקן ארון הקודש באולם בית הכנסת החדש. מקווים בימים הקרובים להזמינכם לקחת חלק מהאירוע המרגש.

——–

 

בית מדרש "תא שמע"

חוזרים ללמוד השנה. החל מיום שני 17 בנובמבר, כל יום שני בשעה 19:15 בבניין בית הכנסת ובהנחיית הרב ארי גליקין. פרטים על נושא השנה במבשר הבא.

——

מהתנועה המסורתית

סדנת עריכה בויקפדיה:
ביום רביעי 5.11.14,  י"ב מרחשוון תשע"ה, בין השעות 17:00 – 20:00 תתקיים לפעילי התנועה המסורתית, סדנת כתיבה בויקיפדיה.  ויקיפדיה היא אנציקלופדיה אינטרנטית חופשית המאפשרת לציבור הרחב לחבר ולשתף במידע וערכים המתעדכנים כל העת. הויקיפדיה מהווה היום את אחד ממאגרי המידע הגדולים והנגישים ביותר בעולם. בשל עוצמתו של הכלי הזה יש חשיבות רבה לכך שהיהדות הקונסרבטיבית מסורתית , על ההיסטוריה, ההוגים, המוסדות והעקרונות שלה יוצגו בה כהלכה. כל הפרטים על הסדנא וההרשמה באתר התנועה.

—-

הקפות שניות בהרצליה ב'

ביום חמישי אחרון התקיימו הקפות שניות בהרצליה ב' ברוח התנועה המסורתית. נשים וגברים רקדו ביחד עם ספרי התורה. היה מלא באנשים עד אפס מקום. הליווי המוזיקלי היה על ידי נגנים קלזמר. יוזמה מבורכת לעיר הרצליה!

——-

אזכרות

אמו של ג'רלד פרייזר

אחיו של מיכאל זיו

אביו של שלמה עמנואלי

סבא של סלי איזקוב

אביה של ריאה דיוינסקי

אביו של אלי הר-טל

רה"מ יצחק רבין ז"ל

—–

הידעת?

השבוע נקרא בתורה את סיפור המבול בימי נח. סיפור דומה מופיעים בתרבויות קדומות שונות. זה המקרה של אגדת גילגמש במיתולוגיה הבבלית. בסיפור מסופר על כך שהאלים החליטו למחות את בני-האדם. אחרי שאחד האלים מגלה זאת לאותנפישתים, הוא בונה תיבה ומציל את עצמו, את משפחתו, בעלי מלאכה ובעלי חיים מכל סוג. מקבילה נוספת ניתן למצוא במיתולוגיה הפרסית, הודו, אוסטרליה, אמריקה, טנזניה ועוד…

דילוג לתוכן