בשל המצב הביטחוני מאת הרב ארי

בשעות קשות אלו וגם לאחר שכבר שמענו הזעקה בהרצליה ובכל האזור, חשוב שלכל מי שיהיה לו צורך בתמיכה ליצור קשר איתי או עם כל חבר קהילה אחר. אנא צרו גם קשר עם חברים שלדעתכם קשה להם יותר להתמודד או שהם לבד. שכל ישראל ישמע רק בשורות טובות.

טלפון שלי 0527366386

מייל: ravglikin@torat-hayyim.org.il

——

להיות בקשר

בנוסף לדף הפייסבוק של הקהילה נוצרה קבוצת וואטסאפ דרך הטלפונים. אם יש לך וואטסאפ ולא צורפת לקבוצה אנא צור קשר עם הרב ארי.

—–

 

מהתנועה המסורתית

הנהגה חדשה לתנועה המסורתית

באסיפה הכללית שהתקיימה השבוע בחרו נציגי הקהילות והארגונים את הנהגת התנועה המסורתית לשנתיים הבאות. לתפקיד יו"ר התנועה נבחרה שואלי פסט מקהילת שלהבת המכבים. לתפקיד הסגן נבחר עמית דר מקהילת ידיד נפש במודיעין. כמו כן נבחרו באסיפה ראשי הועדות השונות ובהם נציגים פעילים מקהילותיה השונות של התנועה ברחבי הארץ. אנו מאחלים להנהגה החדשה הצלחה רבה בהובלת התנועה בשנתיים הבאות ומודים שוב לחברי ועד הפועל היוצא ובמיוחד לאמילי לוי שוחט שסיימה את תפקידה אחרי 4 שנים פוריות כיו"ר התנועה.

——

אסיפה הכללית של התנועה

יפתח שפיר והרב ארי גליקין נכחו מטעם הקהילה באסיפה הכללית של התנועה המסורתית. פרופ' אביגדור שנאן העביר הרצאה על כל נדרי ועל תפילה ונתנה תוקף של הימים הנוראים. אושר המאזן הכספי של 2013 ובסוף נבחרה ההנהגה החדשה של התנועה. זו פעם הראשונה בחיי התנועה בישראל שישנם שני מועמדים לתפקיד יו"ר ולתפקיד סגן. אמילי שוחט סיימה כך שתי קדנציות ונשאה מילות פרידה מרגשות. אנחנו מברכים אותה על העשייה הענפה ומאחלים הצלחה רבה ליושבת ראש החדשה שואלי פסט.

מספר מילים על שואלי

נולדה בירושלים להורים אורתודוקסים-מודרנים שעלו ארצה מאנגליה ומארה"ב. שירתה בצה"ל והגיעה לדרגת סגן אלוף  .לאחר מכן עבדה במערכת החינוך כמורה, כרכזת חינוך חברתי, כמנהלת חטיבת ביניים וכסגנית מנהלת בי"ס תיכון. כיום היא מחנכת כיתת תיכון של ילדים על הרצף האוטיסטי.

 שואלי שייכת לקהילת 'שלהבת המכבים' והיא משמשת כיו"ר הקהילה.  יש לה תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה ארגונית ומדעי המדינה.

מתוך החזון שלה כיו"ר התנועה שואלי מציינת: "בשנים הבאות, אני מתכוונת להוביל מהלך אסטרטגי של חיזוק קהילות התנועה  והעצמת תנועת הנוער נוע"ם, חיזוק מרו"ם, העמקת הדיאלוג הרוחני עם כנסת הרבנים שלנו והמשך מיצובה של התנועה כמובילת שיח דתי-תרבותי ואזרחי-אקטיביסטי בתחום ההתחדשות היהודית".

——

בחיק המשפחה

מזל טוב לאיתי גלס שיעלה לתורה לרגל בר המצווה בשבת הקרובה

—–

אזכרות

אשתו של ג'ק דש

אמה של סלי איזקוב

אמה של אסתר אלישב

אביה של מיכל פלד

חוזה המדינה בנימין זאב הרצל ז"ל

——

קידוש השבת

כולם מוזמנים לקידוש על ידי משפחת גלס לרגל בר המצווה של איתי.

——

הידעת?

השבוע בלוח העברי מציינים יום השנה לחוזה המדינה בנימין זאב הרצל. בשנת 1902 כתב את הרומן "אַלְטְנוֹיְלַנְד" שתורגם לעברית בשם "תל אביב". הספר יצא לאור אחרי ספרו הראשון "מדינת היהודים" ואחרי ביקורו לארץ ישראל. בספר המשפט המפורסם שלו "אם תרצו, אין זו אגדה". מתוך הספר: "חלום ומעשה אינם שונים כל כך כפי שנוטים לחשוב, כי כל מעשי בני האדם בחלום יסודם וגם אחריתם – חלום היא… ואילו אם לא תרצו הרי כל אשר סיפרתי לכם אגדה הוא, ואגדה יוסיף להיות".

 

דילוג לתוכן