קבלת שבת

השבת, פרשת "בא" הדלקת נרות בשעה 16:33.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 16:45

תפילת שחרית תחל ב- 08:45 כרגיל

.

בקהילה

קידוש

השבת, פרשת "בא" אנו מוזמנים לקידוש על ידי משפחת גולדשטיין – לציון השתתפותם הפעילה ולכבוד החברים הותיקים בקהילה.

.

דרושים קידושים

חברים – לא כל שבת יש לנו בר מצווה, או שבת חתן וכלה.. אנו פונים לחברים המעוניינים לערוך קידוש לחברי הקהילה להתנדב ולהכין קידוש בשבתות בהן אין לנו חגיגות

)השבתות הפנויות הבאות:

החל מפרשת "כי תשא" (23 בפברואר) ועד "תזריע" (6 באפריל)

אנא פנו לרב ברי לתאם הכנת קידוש.

.

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

בני מצווה בחודש הקרוב

שבת פרשת בשלח (19 בינואר) – יוגב רכבוך

שבת פרשת בשלח (19 בינואר) – בתפילת מנחה – נועם אביצור

שבת פרשת יתרו (26 בינואר) – רועי שלום לוי

שבת פרשת משפטים (2 בפברואר) – בתפילת מנחה – סער גרוסמן

שבת פרשת תרומה (9 בפברואר) – גיא איזנבאום

שבת פרשת תצוה (16 בפברואר) – איתמר אופק

שיעורים

סדרת "קול אישה" – נלמד מדרשים מן הספר "דרשוני" – מדרשי נשים על פרשת השבוע. בימי שני בשעה 19:00

סדרת הרצאות

מתוך רצון לחשוף את תכנית "תורה לשמה" של מכון שכטר, החליטה הנהלת התכנית לפתוח את סדרת הרצאותיו של ד"ר אדולפו רויטמן לקהל הרחב

ד"ר רויטמן הוא המנהל והאוצר של היכל הספר בירושלים. הוא יתן סדרת הרצאות על הספרים החיצוניים.

ההרצאות תתקיימנה בימי רביעי, בתאריכים 2 בינואר, 16 בינואר, 23 בינואר, בשעה 18:00, ב"נווה שכטר" ברחוב שלוש 42, תל אביב.

הכניסה חופשית אולם יש לתאם מראש בטלפון 074-7800712 או בכתובת rabschool@schechter.org.il

.

אזכרות

אביו של ג’ק זיו-אל (שבת, 12 בינואר)

אמו של אריה פרידלר (יום ב’, 14 בינואר)

.

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

בתנועה

ימי עיון לנשים

לפרטים לחצי כאן

.

מספר מלים מהרב ברי לפרשת בא

דבר תורה קצרצר

בפרשתנו כתוב (שמות יב יז) וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַמַּצּוֹת כִּי בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה הוֹצֵאתִי אֶת צִבְאוֹתֵיכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַיּוֹם הַזֶּה לְדֹרֹתֵיכֶם חֻקַּת עוֹלָם. 

על פי זה הרמב"ם פסק בעינייני אפית מצות לפסח (משנה תורה, הלכות חמץ ומצה ה:ט) "מִשּׁוּם שֶׁנֶּאֱמַר   "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַמַּצּוֹת" כְּלוֹמַר הִזָּהֲרוּ בַּמַּצָּה וְשִׁמְרוּ אוֹתָהּ מִכָּל צַד חִמּוּץ."

אבל במדרש מכילתא דרבי ישמעאל ר' יאשיה הציע פירוש יותר יצירתי- משחק מלים נחמד. הוא אמר , אל תקרא  "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַמַּצּוֹת", אלא "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַמִצְווֹת" כדרך שאין מחמיצין את המצה כך אין מחמיצין את המצוה, אלא אם באה מצוה לידך עשה אותה מיד.

ועל כן כתוב ברש"י- אם באת מצוה לידך אל תחמיצנה: וכתוב בבלי פסחים ד:א כתוב "זריזין מקידמין למצות".

מעניני חודש שבט- ציינו ר"ח שבט ביום שני האחרון.

מזלו של החדש – דלי, על שם הכתוב (במדבר כד): יִזַּל מַיִם מִדָּלְיָו וְזַרְעוֹ בְּמַיִם רַבִּים; כיון שבשבט כבר יצאו רוב גשמי השנה והבורות מלאים והמים שבבארות עולים, והדליים שואבים ממרומי הבור ולא מעמקו.

ספר התודעה – פרק שלשה עשר:

חֹדש שבט הוא האחד עשר במנין החדשים שמתחיל מניסן, ואילו בחדשים בתוך השנה, הרי הוא חמשי לתשרי שבו מתחילה השנה. ובמקרא הוא נקרא תמיד החדש האחד עשר, ככתוב: וַיְהִי בְּאַרְבָּעִים שָׁנָה בְּעַשְׁתֵּי עָשָׂר חֹדֶשׁ וגו' (דברים א); בְּיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לְעַשְׁתֵּי עָשָׂר (אחד עשר) חֹדֶשׁ הוּא חֹדֶשׁ שְׁבָט וגו' (זכריה א):

.

שיר השבוע- המכות

שירה: דודו פישר, יגאל שדה ושמיניית ווקאל

דילוג לתוכן