קבלת שבת

השבת, פרשת "בא" הדלקת נרות בשעה 16:51.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 17:00

תפילת שחרית תחל ב- 08:45

.

בקהילה

מזל טוב לוורן גרין

השבת נחגוג עם משפחת גרין את יום הולדתו של וורן. הקהילה מוזמנת לקידוש מטעם משפחת גרין. מזל טוב ועד מאה כעשרים לוורן!!

.

דרושים קידושים

חברים – לא כל שבת יש לנו בר מצווה, או שבת חתן וכלה.. אנו פונים לחברים המעוניינים לערוך קידוש לחברי הקהילה להתנדב ולהכין קידוש בשבתות בהן אין לנו חגיגות

אנא פנו לרב ברי לתאם הכנת קידוש.

.

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

.

בתנועה

קבלת שבת בכותל המשפחות

התנועה המסורתית מארגנת קבלת שבת חוויתית, שיוויונית והלכתית בכותל המשפחות – כל שבת, בשעה 18:00.

אם אתם בירושלים בשבת – או מתכננים שבת כזו, או מכירים מישהו שמתכוון לשהות בשבת בירושלים – שתפו אותו בחוויה מיוחדת זו.

לפרטים – שעות, חזנים וכו’ – אנא בדקו באתר https://www.ezratisrael.com/kabbalatshabbat

.

בני מצווה בחודשים הקרובים

שבת 8 בפברואר (במנחה) – שגיא ברקת

שבת 15 בפברואר (במנחה) – נעם ויינברגר

שבת 22 בפברואר – תמר נחמני

שבת 22 בפברואר (במנחה) – יוגב גורלי

שבת 29 בפברואר – נמרוד מירון

.

שיעורים

שיעוריו של הרב ברי מתקיימים בימי שני, בשעה 19:00 (בימים בהם לא יתקיימו הרצאות חוץ). הנושא – סוגיות תלמוד נבחרות.

לימוד מסכת לקראת "סיום" בערב פסח

בימי ראשון בשעה 19:00 נפגשת קבוצת הלימוד בחברותא של מסכת ביכורים מן התלמוד הירושלמי. אנו מתכננים ללמוד עמוד אחד כל שבוע, על מנת להגיע לסיום הלימוד בערב פסח. (ולקיים "סעודת סיום" שתפטור את הבנים הבכורים שבינינו מתענית בכורות)

.

אזכרות

אביו של ג’ק זיו-אל (שבת, 1 בפברואר)

אמו של אריה פרידלר (שני, 3 בפברואר)

.

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

.

מספר מלים מהרב ברי

ערב שבת פרשת "בא"

דבר תורה קצרצר

"בשמות יב:מג כתוב: וַיֹּ֤אמֶר ה' אֶל־מֹשֶׁ֣ה וְאַהֲרֹ֔ן זֹ֖את חֻקַּ֣ת הַפָּ֑סַח כָּל־בֶּן־נֵכָ֖ר לֹא־יֹ֥אכַל בּֽוֹ׃פסוק זה הניע יהודים לשאול , האם מותר להזמין לא יהודי לסדר פסח?

בעשר השנים האחרונות שירה ואני לא הקדשנו לשאלה מחשבה רבה, פשוט הזמנו לא יהודים לליל הסדר. בעבר, בישראל ובצפון אמריקה, אירחנו גנרל (לא יהודי) אמריקני, שני אנשי דת פרוטסטנטים ומספר חברים לא יהודים.

האם יש בעיה הלכתית באירוח לא-יהודים בליל הסדר?

לאחר שעיינתי במספר שות"ים העוסקים בנושא, נראה כי הזמנת לא יהודי לארוחה כרוכה באיסור. כתוב (שמות יב, טז). וּבַיּ֤וֹם הָרִאשׁוֹן֙ מִקְרָא־קֹ֔דֶשׁ וּבַיּוֹם֙ הַשְּׁבִיעִ֔י מִקְרָא־קֹ֖דֶשׁ יִהְיֶ֣ה לָכֶ֑ם כָּל־מְלָאכָה֙ לֹא־יֵעָשֶׂ֣ה בָהֶ֔ם אַ֚ךְ אֲשֶׁ֣ר יֵאָכֵ֣ל לְכָל־נֶ֔פֶשׁ ה֥וּא לְבַדּ֖וֹ יֵעָשֶׂ֥ה לָכֶֽם׃  הרב דוד נובאק הסביר כי אמנם אסור לבשל בשבת, אבל "ההיתר לבשל [בחג], ניתן אך ורק לטובת היהודים. לומדים בתלמוד (ביצה כא, ב) שאפשר להזמין גוי [לארוחה] בשבת, אך אסור להזמין גוי לארוחת חג, שמא היהודי יצטרך לבשל בחג במיוחד עבור הלא יהודי. מסופר בגמרא שכאשר לא יהודי היה מבקר אצל מרימר ומר זוטרא בחג, הם היו אומרים לו, 'אם תסתפק במזון שהכנו לעצמנו זה בסדר; אבל אם לא, אנחנו לא נוכל לטרוח את עצמנו להכין לך מנות נוספות."

לדעתי, ניתן לומר בקלות שמכיוון שהבישול וההכנות לסדר מתבצעים הרבה לפני תחילת הפסח והארוחה החגיגית, לא תהיה שום סיבה להכין אוכל נוסף לטובת הגוי בחג, לכן, לא תהיה שום בעיה באירוח לא יהודי בשולחן הסדר.

עם זאת, אפשר להגיד שכאשר אנו מכריזים מכל הלב, "כל דיכפין ייתי ויכול" אנו מביעים בכנות את רצוננו לקיים את מצוות "הכנסת אורחים" באופן מכיל (inclusive); אנו יוצרים הזדמנות לקירוב לבבות, להחלפת דעות, ולשיחה פתוחה על ערכים משותפים; ואנו עוזרים לטפח יחסי שכנות טובים "מפני דרכי שלום" – על מנת שישרה שלום בין יהודים ללא יהודים.

שיר השבוע

"עמוד"- סינתיה אריבו

(לעניות דעתי בהשראת יציאת מצרים)

דילוג לתוכן