תיקון ליל שבועות בקהילה

ערב מוצלח ומרתק בליל שבועות. הערב התחיל עם תפילת ערבית ולאחר מכן החל הלימוד בפורמט של שיעורים של 15 דקות כל אחד בנושאים מגוונים סביב דמויות בהיסטוריה היהודית. מהתורה דרך המוסיקה, פילוסופיה, שירה כלכלה וחברה. זו הייתה גם הזדמנות להכיר בצורה אחרת את האנשים שבדרך כלל אנו פוגשים אותם כחלק מהמניין הקבוע שלנו. היה שילוב מוצלח ביותר בין תחום המומחיות של כל אחד ומקורות היהדות. בנוסף לשיעורים היה גם זמן לריקוד ונוצרה אווירה של גיבוש ומשפחתיות. אנו מודים ליוסי לונדון, טל שדה, איריס, שדה, יובל ג'ובני, לין שלר, רות ריטרבנד, יפתח שפיר, וורן גרין, נפתלי השלר, נחמה טלפז והרב ארי על השתתפותכם ועל תרומתכם האדיבה לערב המרגש.

—–

מהתנועה המסורתית

ביקור כיתות א' בבית הכנסת.

ביום שישי אחרון ביקרו בבית הכנסת שלנו 140 ילדים משכבות א' של בית הספר לב-טוב. במסגרת ההכנות לטקס קבלת התנ"ך שגם תתקיים אצלנו הילדים למדו על בית הכנסת, כתיבת ספר תורה, סמלים. הייתה להם הזדמנות לראות ספר תורה מקרוב והיה מרגש לראות אותם מצליחים לקרא ממנו. רות ריטרבנד, יפתח שפיר, אריה פרידלר והרב ארי קיבלו את הילדים. ביום שישי 17 ו24 ביוני התקיימו הטקסים בקהילה יחד עם ההורים. שעה 08:30.

—–

משבר בכותל

בימים האחרונים חלה הדרדרות ביחסי הממשלה בישראל והציבור המסורתי והליברלי. הכנסת דנה בחוקים שמטרתם לצמצם את זכויותיהם של הזרמים הליברלים שהושגו בבג"צ, קריסת מתווה הכותל על אף שסוכם והשבוע גם תפילה של הרב הראשי הספרדי, הרב עמאר, בעזרת ישראל עם מחיצה שהביא עמו, בניגוד גמור להחלטה להקצות את עזרת ישראל לאזור תפילה משותף בכותל. מקרים אלו יוצרים משבר עמוק ביחסי הממשלה מול הזרמים בישראל ויהדות העולם. אנו בתנועה המסורתית לא נוותר ונמשיך להילחם על דמותה הפלורליסטית של המדינה היהודית.

—–

בחיק המשפחה

בחג השבועות ציינו את יום הולדתה של רות ריטרבנד. במהלך תפילת שחרית רות קיבלה עליה לתורה ואחרי הברכה הקהל פרץ בשירת "מזל טוב" ואף זרק סוכריות! מספר חברות מהקהילה הביאו לרות זר פרחים. לרות, יום הולדת שמח, נחת, בריאות ושמחה!

—-

אזכרות השבת

אביו של יוסף מור

אביו של אבי וולמן

—-

הידעת?

טו' בסיון התש"ח– פרשת אלטלנה – אניית הנשק של האצ"ל טובעה על ידי ירי תותח יהודי של כוחות ההגנה, בהוראתו של דוד בן-גוריון. למרות הירי, בחר מנחם בגין מפקד האצ"ל שלא להגיב בירי מחשש להרג יהודים על ידי יהודים: "אך אנו לא נפתח באש! לא תהיה מלחמת-אחים בעוד האויב בשער!".

דילוג לתוכן