להגדלה תלחץ על התמונה עם העכבר

חג שבועות

השנה תתקיים תיקון ליל שבועות באופן מיוחד. יהיו שיעורים בפורמט "טד". שיעורים של עד 15 דקות על נושאים מגוונים ביהדות סביב דמות. מבטיח להיות ערב דינמי ומעניין. הנושאים יהיו קשורים לתנ"ך, היסטוריה, כלכלה ויהדות, פילוסופיה, דמוקרטיה ויהדות, מוזיקה יהודית ועוד. ביום 11 ביוני בשעה 21:15 נקיים תפילת ערבית וב21:30 נתחיל עם השיעורים עד סביבות חצות הלילה. כולם מוזמנים!

—-

יום עיון לנשים

יום לימוד נשים ארצי ה – 17 של ליגת נשים, מכון שכטר והתנועה המסורתית,

בנושא: נשים מעצבות את "ירושלים": חינוך, אומנות , ושינוי חברתי

יום העיון יכלול גם הקרנה ודיון סביב הסרט “גט” (לזכרה של השחקנית רונית אלקבץ ז"ל).

 מועד: יום שישי, יא' בסיוון תשע"ו,17 ליוני, 2016

בין השעות 14:50- 8:30,

במכון שכטר למדעי היהדות, בירושלים

—-

מהתנועה המסורתית

מחנה נוע"ם

ההרשמה לתכניות הקיץ של נוע"ם בעיצומה! מגוון תכוניות לילדים ולבני נוער המכילות אתגרי שטח, קבוצה וחברה ופעילות חינוכית ענפה ברוח נוע"ם והתנועה המסורתית. כל המידע על המחנה מופיע באתר הקיץ של נוע"ם.

—-

בחיק המשפחה

יום חמישי 2 ביוני נקיים טקס הנחת תפילין לגיא. כולם מוזמנים. שעה 07:00 בבוקר

—-

אזכרות השבת

אחותו של סיריל סולק

חברנו ג'רי רכשטיין ז"ל

—-

הידעת?

הקשר בין ל"ג בעומר ובין ניצחון אפשרי של בר כוכבא על הרומאים מתבסס גם על המנהג המיוחד שהתפתח בארצות הגולה: בני נוער יהודים נהנו בל"ג בעומר מיום חופשה מלימודים, והיו יוצאים לשדות וליערות עם חץ וקשת. יש הסבורים שמנהג זה בא לציין ולהזכיר את מרד בר כוכבא ברומאים. אך אחרים מסבירים מנהג זה כחלק מן ההשפעה של הסביבה הנוכרית על הנוער היהודי: באירופה נהגו בני נוער לצאת בתחילת הקיץ, בעיקר בחודש מאי, לשדות וליערות – לטיולים, לתחרויות ריצה ולקליעה למטרה בחץ וקשת. ולכן יש הרואים במנהגי חץ וקשת של היהודים בל"ג בעומר השפעה של מנהגי הסביבה הלא-יהודית – ותו לא.

דילוג לתוכן