קבלת שבת

השבת, פרשת "בהר" הדלקת נרות בשעה 19:15.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 19:00

תפילת שחרית תחל ב- 08:45 כרגיל

.

בקהילה

תיקון ליל שבועות

חג השבועות חל השנה ביום א’. נקיים את תיקון ליל שבועות במוצאי שבת פרשת נשא (8 ביוני 2019).

בתכנית

תפילת ערבית בשעה 20:15.

ארוחת ערב חג קהילתית בשעה 20:45

הלימוד יחל בשעה 21:30.

הרצאות של:

רפי עידן

ד"ר אריה פרידלר

ד"ר טל שדה

וורן גרין

יפתח שפיר

.

ארוחת ערב חג השבועות

חברינו רפי עידן קיבל על עצמו לארגן את ארוחת הערב. לשם כך הוא זקוק למתנדבים להכנת פריטים לארוחה, וכן קניית פריטים שונים

רפי יפרסם בקרוב הצעה לתפריט

מתנדבים מתבקשים ליצור קשר טלפוני עם רפי, על מנת שיוכל לארגן בצורה מסודרת ובלי כפילויות את הארוחה. רפי גם יכול להפנות רוכשי פריטים למקומות כשרים, וכן יכול לסייע במתכונים קלי הכנה וטעימים.

(הבלינצעס המסורתיים – על רפי !!)

אנא התקשרו לרפי – 052-224-2761

.

קונצרט קאמרי

.

נסיעת הרב ברי

הרב ברי יוצא לארה"ב למשך כשבועיים, בשליחות משרד התפוצות, התנועה המסורתית והקהילה. הוא יעדר מן הארץ בין ה- 7 עד ה- 25 ביוני.

.

דרושים קידושים

חברים – לא כל שבת יש לנו בר מצווה, או שבת חתן וכלה.. אנו פונים לחברים המעוניינים לערוך קידוש לחברי הקהילה להתנדב ולהכין קידוש בשבתות בהן אין לנו חגיגות

אנא פנו לרב ברי לתאם הכנת קידוש.

.

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

.

בתנועה

קבלת שבת בכותל המשפחות

התנועה המסורתית מארגנת קבלת שבת חוויתית, שיוויונית והלכתית בכותל המשפחות – כל שבת, בשעה 18:00.

אם אתם בירושלים בשבת – או מתכננים שבת כזו, או מכירים מישהו שמתכוון לשהות בשבת בירושלים – שתפו אותו בחוויה מיוחדת זו.

לפרטים – שעות, חזנים וכו’ – אנא בדקו באתר https://www.ezratisrael.com/kabbalatshabbat

.

In a Stranger’s Grave

תיאטרון החובבים בשפה האנגלית Theater and Theology מזמינכם לצפות בהצגה "In a Stranger’s Grave” מאת מרים מצינגר. בתיאטרון החאן בירושלים.

ההצגה מספרת את סיפורה של אישה שמגלה, עם מותה של אמה, שגיורה של אמה נשלל ממנה בדיעבד.

בין השחקנים – גם הרב פרופ’ דוד גולינקין.

ההצגה תעלה מספר פעמים בסוף חודש מאי ובתחילת חודש יוני. לפרטים ולכרטיסים https://www.theaterandtheology.com/

.

בני מצווה בחודשים הקרובים

יום חמישי, 30 במאי – יובל מירוני

יום חמישי, 6 ביוני – איתי מיטל

יום חמישי, 27 ביוני – אלעד רשב”א

יום חמישי, 4 ביולי – סמואל כהן

.

שיעורים

השיעור השבועי יתקיים כרגיל, ביום שני בשעה 19:00

.

אזכרות

אחותו של סיריל סולק (יום א’, 26 במאי)

חברנו ג’רי רייכשטיין ז"ל (יום ה’ 30 במאי)

.

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

.

מספר מלים מהרב ברי

ערב שבת פרשת "בחקתי"

חזק חזק ונתחזק

להלן 2 מחשבות:

"פרשת התוכחה" מופיעה פעמים בתורה. האחת בפרשת השבוע והשניה נמצאת בסוף ספר דברים-בפרשת "כי תבוא". שתיהן מתחילות עם מספר ברכות ואחריהן קטע ארוך של "קללות", אשר נקרא מהר ובשקט. מקובל לא לשבור את רצף קריאת "התוכחה." אנו לומדים זאת ממשלי ג ', יא: " מוּסַר ה' , בְּנִי אַל-תִּמְאָס; וְאַל-תָּקֹץ, בְּתוֹכַחְתּוֹ. ". למרות שהשפה קשה ומפחידה, אנו מחוייבים לקרוא את כל הפרשה ללא כל היסוס או רתיעה (ראה בבלי מגילה לא ע"ב).

הברית של הא-ל עם ישראל היא כמו כל ברית טיפוסית בעת עתיקה (ברית בין ישות חזקה, אלוהים, לבין גוף חלש יותר, בני ישראל), והיא מבוססת על הדדיות. אם העם יקיים את המצופה ממנו הוא ישגשג ואם לא, העם יסבול מהקללות המפורטות בתוכחה. אלוהים מציג את תנאי הברית באופן ברור, ומפרט את התגמול על ציות והעונשים על אי ציות.

לאחר קריאת התוכחה, התורה מעלה את נושא מתן תרומות למשכן ומציעה שניתן לתרום סכום השווה לערכו המוערך של האדם.

כתוב בויקרא כז

א וַיְדַבֵּר ה׳ אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אִישׁ כִּי יַפְלִא נֶדֶר בְּעֶרְכְּךָ נְפָשֹׁת לַה׳. ג וְהָיָה עֶרְכְּךָ הַזָּכָר מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וְעַד בֶּן-שִׁשִּׁים שָׁנָה וְהָיָה עֶרְכְּךָ חֲמִשִּׁים שֶׁקֶל כֶּסֶף בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ. ד וְאִם-נְקֵבָה הִוא וְהָיָה עֶרְכְּךָ שְׁלֹשִׁים שָׁקֶל.

תמיד היתה לי בעיה עם ענין ה״ערכין״. אני פשוט לא אוהב כשמעריכים את ערכו של אדם במונחים כספיים ושנית אני לא רואה שום סיבה לקבוע שערכן של נשים צריך להיות פחות משל גברים.

באשר להערכת הנשים הסביר הרב הרץ כי ההערכה "נעשתה, לכאורה, על סמך מה שניתן לכנותו " שווי השוק "של עבודת הפרט. לאישה אין את הכח הגופני של הגבר ולכן קבעו שערכה נמוך משל הגבר.״

זה היה יכול להיות המצב בתקופה העתיקה, אבל היום, לא נקבל הערכה מוטה מגדרית של בני אדם, ואנחנו בהחלט לא נקבל את העובדה כי נשים במקום העבודה מוערכים באופן שונה מאשר גברים וכתוצאה מכך מקבלות שכר פחות מהגברים בעבור אותה המלאכה.

.

דילוג לתוכן