רב הקהילה 

אנו שמחים ומתכבדים לחלוק עם חברי הקהילה את הבשורה הטובה על כך שהרב ברי שלזינגר הסכים להיות רב הקהילה, והמנהיג הרוחני של קהילתנו.  הרב שלזינגר ששהה כמה שנים בארה"ב ובקנדה חוזר לישראל להצטרף אלינו בחודש אוגוסט.  הרב שלזינגר שימש במשך כ- 10 שנים כרבה של קהילת מורשת אברהם בתלפיות מזרח בירושלים. בתקופה זו הוא גם כיהן שתי קדנציות (2006 – 2010) כנשיא כנסת הרבנים בישראל.

אנו מצפים בקוצר רוח להגעתו ומברכים את הרב ברי ואת שירה אשתו עם הצטרפותם לקהילת תורת חיים

וורן גרין         רות ריטרבנד          יפתח שפיר

 

מתווה הכותל וחוק הגיור
במוצאי שבת פרשת חקת, התקיימה בירושלים הפגנה רבת משתתפים נגד ביטול מתווה הכותל, ונגד חוק הגיור אשר מנסים לקדם בכנסת. בהפגנה השתתפו נציגים מכל קצוות הקשת: התנועה המסורתית, התנועה ליהדות מתקדמת, וגם גופים חילוניים וגופים אורתודוכסיים כמו "תורה ועבודה". מן התנועה נשאו דברים מנכ"ל התנועה יזהר הס והרבה חיה בקר.  גם לקהילה היתה נציגות מכובדת בהפגנה.

שנים מנציגי הקהילה בהפגנה

האספה הכללית החצי שנתית של התנועה המסורתית
כנס הקיץ של התנועה המסורתית התקיים ב- 3 ביולי בקהילת ידיד נפש במודיעין. את הקהילה יצגה רות ריטרבנד. לכנס היו ארבעה חלקים – דו"ח מנכ"ל התנועה המסורתית, יזהר הס, הצגת הדו"ח הכספי של שנת 2016 על ידי עופר דוד, יו"ר ועדת הכספים, דו"ח של איחוד בתי הכנסת הקונסרבטיבים בארה"ב (USCJ) שנתן הרב סטיב וורניק, והצגה על החלטות הכנסת האחרונות על ידי חברת הכנסת יעל כהן-פארן שהיא גם חברה בקהילה מסורתית.
הרב וורניק דן בנושא הקהילות המסורתיות בארה"ב (כ- 600 קהילות), והציג ניתוח דמוגראפי של מספרים של חברים בקהילות USCJ. חברת הכנסת כהן-פארן הציגה את הניתוח שלה ללוח הזמנים ולנושאים הנדונים בכנסת שישפיעו על קהילותנו ברחבי העולם – דחית מתווה הכותל וההצבעה על המונופול בגיור. היא הדגישה את העמדה שאין אלה רק שתי החלטות המתייחסות ישירות ליהדות הגולה אלא שאנו בישראל צריכים לדאוג לעצמנו – אלו נושאים שלנו גם כן. היא מתכוונת להיות פעילה במאמץ לשינוי הצבעות הכנסת

אספה כללית
האספה הכללית החצי שנתית של הקהילה תתקיים ב- 17 באוגוסט, בשעה 19:00.  על הפרק – אישור הדו"ח הכספי לשנת 2016. רב הקהילה הנכנס, הרב שלזינגר, ישתתף באספה זו ויציג את עצמו בפני חברי הקהילה.

בחיק המשפחה
השבת, פרשת "בלק" נחגוג יחד עם איתי נעים שהגיע למצוות, ועם משפחתו .
בשבת פרשת מטות מסעי (22 ביולי) נערוך קידוש מיוחד עם משפחת גרשון, לזכר חברתנו גילה גרשון ז"ל

רות ריטרבנד, נשיאת הקהילה, תהיה בארה"ב החל מן ה- 12 ביולי. ניתן יהיה להתקשר אליה בדוא"ל ritterbandruth01@gmail.com

בני מצווה
בהמשך חודש יולי נחגוג עם בני המצווה:
שבת פרשת פינחס (15 ביולי) – מיכאל וייס
שבת פרשת דברים (שבת חזון – 29 ביולי) – דן קורנף

זמני התפילה
קבלת שבת עברה לשעה 19:00. אנו נתמיד בכך עד סוף חודש אוגוסט. שעת תפילת שחרית נותרה כשהיתה – 08:45.

מנין בקבלת שבת
אנו חוזרים ומבקשים מן החברים להתאמץ ולהגיע בערבי שבתות. בשבתות האחרונות התקשינו בהשלמת המנין לקבלת שבת. כל מי שיכול – יגיע ויתרום להשלמת המנין.

שיעור

ביום שני הקרוב יתקיים, כרגיל, השיעור השבועי במסכת "קידושין" על פי שיעוריו של הרב שמחה רוט ז"ל

אזכרות
אמה של סאלי איזקוב
אביה של מיכל פלד
חברתנו רודה דש ז"ל
כן נציין השבת את יום פטירתו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל ז"ל

הידעת
ביום רביעי הבא יחול צום י"ז בתמוז.  מצאנו במשנה, במסכת תמיד (פרק ד' משנה ו')

חֲמִשָּׁה דְבָרִים אֵרְעוּ אֶת אֲבוֹתֵינוּ בְּשִׁבְעָה עָשָׂר בְּתַמּוּז וַחֲמִשָּׁה בְּתִשְׁעָה בְאָב. בְּשִׁבְעָה עָשָׂר בְּתַמּוּז נִשְׁתַּבְּרוּ הַלּוּחוֹת, וּבָטַל הַתָּמִיד, וְהֻבְקְעָה הָעִיר, וְשָׂרַף אַפּוֹסְטֹמוֹס אֶת הַתּוֹרָה, וְהֶעֱמִיד צֶלֶם בַּהֵיכָל. בְּתִשְׁעָה בְאָב נִגְזַר עַל אֲבוֹתֵינוּ שֶׁלֹּא יִכָּנְסוּ לָאָרֶץ, וְחָרַב הַבַּיִת בָּרִאשׁוֹנָה וּבַשְּׁנִיָּה, וְנִלְכְּדָה בֵיתָר, וְנֶחְרְשָׁה הָעִיר. מִשֶּׁנִּכְנַס אָב, מְמַעֲטִין בְּשִׂמְחָה:

ומבאר ר' עובדיה מברטנורא
בְּשִׁבְעָה עָשָׂר בְּתַמּוּז נִשְׁתַּבְּרוּ הַלּוּחוֹת. שֶׁהֲרֵי בְּשִׁשִּׁי בְּסִיוָן נִתְּנוּ עֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת, וּבַשְּׁבִיעִי בְּהַשְׁכָּמָה עָלָה לְקַבֵּל אֶת שְׁאָר הַתּוֹרָה, וְשָׁהָה שָׁם אַרְבָּעִים יוֹם, נִמְצְאוּ כָּלִים בְּשִׁבְעָה עָשָׂר בְּתַמּוּז, וּכְשֶׁיָּרַד שִׁבֵּר אֶת הַלּוּחוֹת: וּבָטַל הַתָּמִיד. שֶׁלֹּא הָיָה שָׁם כְּבָשִׂים לְהַקְרִיב, שֶׁבָּאָה הָעִיר בַּמָּצוֹר: וְהֶעֱמִיד צֶלֶם בַּהֵיכָל. פְּלִיגֵי בָהּ אֲמוֹרָאֵי בַּיְרוּשַׁלְמִי, חַד אָמַר צֶלֶם שֶׁל מְנַשֶּׁה, וּבְבַיִת רִאשׁוֹן מַיְרֵי. וְחַד אָמַר צֶלֶם שֶׁל אַפּוֹסְטֹמוֹס שֶׁהָיָה מִשָּׂרֵי הַיְּוָנִים, וּבְבַיִת שֵׁנִי הָיָה (נחלקו בענין אמוראים בתלמוד הירושלמי – אחד אמר שהמקרה היה בבית ראשון, והועמד בבית המקדש צלם של מנשה (מלך יהודה), והשני סבר שהמקרה קרה בימי בית שני, והמדובר בפסל של אפוסטמוס, שהיה שר יווני

דילוג לתוכן