אסיפה כללית של קהילת תורת חיים

 

לכל חברי קהילת תורת חיים שלום רב.

האסיפה הכללית של העמותה "קהילת תורת חיים הקהילה הקונסרבטיבית" תתקיים ביום 14-7-16 בשעה 19:30 בבית הכנסת של הקהילה ברחוב יהודה הנשיא 52 הרצליה.

על סדר היום:

1.      אישור הדו"ח הכספי המבוקר של העמותה.

2.      מינוי של מבקר העמותה.

3.      נושאים כלליים ועדכונים על הנעשה בחיי הקהילה.

כל חבר שמעוניין לראות את הדוח המבוקר טרם האסיפה, מוזמן לפנות במייל חוזר והבקשה תועבר לאחראים.

נשמח לראות את כולם.

—–

סידורים חדשים

לאור הצורך בסידורים, הקהילה תרכוש את הסידור החדש של התנועה. כיום מספר הסידורים לא מספיק כדי לתת מענה לכמות המתפללים שמגיעים למשל לטקסי בר מצווה. אנו מזמינים את כולם להקדיש סידורים לזכרם של בני יקרים או לרגל שמחות. עלות התרומה המבוקשת לסידור: 50 ₪. אנא ליצור קשר עם הרב ארי להודיעו על התעניינותכם לתרום סידור.

ravglikin@torat-hayyim.org.il

—-

יפה ומרגש. גינון בניין הקהילה

מהתנועה המסורתית

חתונה שווה!

התנועה המסורתית שותפה בקמפיין רדיו רחב היקף שהחל בימים אלה תחת הכותרת 'חתונה שווה!'. יחד עם ארגון ישראל חופשית ועם התנועה הרפורמית – אנו מבקשים לעודד זוגות צעירים להתחתן, איש על פי אמונתו, אך מחוץ לממסד המונופוליסטי, המקפח, של הרבנות הראשית. אנחנו מבקשים להסביר שלמרות הקשיים – יש יותר מדרך אחת להתחתן בישראל ושאפשר לעשות חתונה יהודית ושוויונית, אישית ומשמעותית – וגם הלכתית! – שלא דרך הרבנות. מזמינים אתכן/ם לחפש "חתונה שווה" בגוגל ולקרוא עוד על כל האלטרנטיבות.

—–

מהתנועה המסורתית

אספה כללית חצי שנתית של התנועה המסורתית תערך ביום ראשון, י"א בתמוז, 17 ליולי,  במשכנה החדש והמפואר של קהילת 'תורת חיים' בהרצליה. האספה תיפתח בהרצאה של הפרופסור תמר אלכסנדר, יו"ר המועצה הלאומית לתרבות הלאדינו "שבועה, נשים ובגידה – לימוד משותף של סיפור מתוך המדרש בלאדינו 'מעם לועז' ". לאחר ההרצאה נמשיך בדיווח על הנעשה בתנועה, והצגת התקציב התנועתי. נציגות מכל קהילות התנועה חשובה ביותר. לפרטים והרשמה לחצו כאן.

אזכרות השבת

אמו של אלי הר-טל

אישתו של ג'ק דש חברתנו רודה ז"ל

—–

הידעת?

לפי אגדה יהודית המלך שלמה שיחק שחמט עם יועצו, בניהו בן יהוידע וגם ישנם מקורות שמייחסים לשלומה את המצאת המשחק.  הפרשן ופייטן המפורסם אברהם אבן עזרא (מאה , היה בעצמו שחמטאי מצטיין וכתב שירים על המשחק. משירתו למדו החוקרים על חוקי המשחק השונים שהיו בתקופתו – צבעי הכלים היו שחור ואדום, הצריח והרץ יכלו לנוע לאורך שלוש ערוגות לכל היותר במהלך אחד. הרמב"ם מזכיר את המשחק בפירוש המשניות (סנהדרין ג), אך מנה אותו בין המשחקים האסורים בגלל ההימורים על התוצאה. רוב הפוסקים היהודים קבעו שמותר לשחק שחמט בשבת.

דילוג לתוכן