תפילות תשעה באב

ערבית וקריאת המגילה: מוצ"ש 13 באוגוסט בשעה 20:30

מנחה וסיום הצום: יום ראשון 14 באוגוסט בשעה 19:00 (בדיוק). להביא טלית ותפילין.

—–

סידורים חדשים

עדיין נותרו מספר סידורים "ואני תפילתי" שניתן לתרום לבית הכנסת לעילוי נשמה של קרובים או לרגל שמחות. גובה התרומה: 50 שקל לסידור. מי שמעוניין שייצור קשר עם הרב ארי

ravglikin@torat-hayyim.org.il

—-

 

דו"ח סיכום מושב הכנסת: דת ומדינה

השבוע הסתיים כנס הקיץ 2016 של הכנסת העשרים. מכון על משמר הכנסת סקר את הדיונים והחקיקה בתחום הדת והמדינה במושב זה והוציא דו"ח סיכום מפורט. הקריאה מרתקת, אך לצערנו רוח הדברים בדו"ח אינה מעודדת. המגמה המובילה היא שבקואליציה הנוכחית מפלגת יהדות התורה, ובעיקר חבר הכנסת משה גפני, הם הקטר המוביל את הרכבת הקואליציונית. את המחיר משלמים אלה שהמונופול האורתודוקסי מדיר. לחצו כאן וקראו על המגמות, החקיקה וההתבטאויות בנושאי דת ומדינה במושב זה.

—–

אזכרות

סבתא של ג'רלד פרייזר

אביה של שרון הלה

אביה של יפה אורי

אביה של מרשה יאנג

—-

בחיק המשפחה

מזל טוב כפול להרייט גוייטיין על יום ההולדת ועל 50 שנות נישואין.

—-

הידעת?

בין השבת לכניסת הצום (של 9 באב) ישנו זמן שבו עדיין לא יצאה השבת ומנגד כבר חלים איסורי צום תשעה באב. וזאת מפני שספק בידינו אימתי נגמר היום, בשקיעת החמה או בשעה שיוצאים הכוכבים. ולכן השבת נמשכת עד אחר צאת הכוכבים, ועוד כמה דקות, כדי לקיים מצוות תוספת שבת. ובאותו הזמן אסור לעשות דבר שייראה כמנהג אבלות, שאין אבלות בשבת. אולם  משעת שקיעת החמה נמנעים מדברים שאינם הכרחיים מצד השבת, כגון אכילה ושתייה, רחצה וסיכה.

דילוג לתוכן