קבלת שבת

השבת, פרשת "לך לך" הדלקת נרות בשעה 17:35.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 17:45

תפילת שחרית תחל ב– 08:45 כרגיל

 

בקהילה

השבת נחגוג עם משפחת סוירי את בר המצווה של הראל יובל. מזל טוב ליובל ולמשפחת סוירי.

 

 

מפגש עם מר מישל מורג

במסגרת המפגשים עם מועמדים לראשות העיר ולמועצת העיר בבחירות הקרובות – נקיים פגישה עם מר מישל מורג ביום רביעי, ה– 24 באוקטובר, בשעה 20:00. אנו מבקשים שוב מן החברים להתאמץ ולהפגין נוכחות במפגשים אלה

ובהזדמנות זאת אנו קוראים לכל החברים – לכו להצביע בבחירות ביום ג’ הבא!

 

אספה כללית שנתית

האספה הכללית השנתית של קהילת תורת חיים תתקיים ביום שני, ה– 12 בנובמבר, בשעה 20:00. נקיים בחירות לועד הקהילה, ונאשר את תקציב הקהילה לשנה הבאה.

 

אלבומי תמונות

לנוחיותכם העליתי מספר אלבומי תמונות מתוך ארועים של הקהילה לחשבון גוגל מיוחד לקהילה. אני מקווה להעלות לשם בעתיד תמונות הן מארועים עתידיים והן מארועים משנים עברו.

פגישה עם מר אייל פביאן במסגרת פגישות עם מועמדים לראשות העיר

פגישה עם גב’ מאיה כץ במסגרת פגישות עם מועמדים לראשות העיר

הושענא רבא

יום הכיפורים בבית הכנסת

סליחות בקהילה

 

 

הרצליה בוחרת יהדות פלורליסטית

ראה מסמך מצורף

 

 

תוכנית רב שיח

קהילת תורת חיים הצטרפה לתוכנית "רב שיח", השואפת לחבר קהילות מסורתיות בישראל עם קהילות קונסרבטיביות בצפון אמריקה. בימים אלו אנו מתחילים לבנות קשר עם קהילת שער שלום

בWest Hempstead אשר בניו יורק. במסגרת התוכנית נתכנס פעם בחודש ללמוד טכסטים עם עמיתינו מהקהילה בחו"ל. אנו מזמינים חברי קהילה להשתתף בקבוצת הלימוד על מנת לחזק את הקשר שלנו עם הקהילה בחו"ל.

המפגש הראשון במסגרת מפגשי "רב שיח" התקיים ב– 16 בספטמבר.

כולם מוזמנים למפגשים הבאים

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

 

בני מצווה בחודש הקרוב

יום שישי, ר"ח כסלו (9 בנובמבר) – אביתר קאופמן

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – אלון כספי

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – בתפילת מנחה – רועי בירמן

 

שיעורים

סדרת "קול אישה" – נלמד מדרשים מן הספר "דרשוני" – מדרשי נשים על פרשת השבוע. בימי שני בשעה 19:00

ביום שני, ה– 29 באוקטובר לא יתקיים שיעור – במקום זאת אנו מוזמנים לקומזיץ – ערב שירי הרב שלמה קרלבך ע"ה, לציון יום השנה לפטירתו. הקומזיץ יתקיים ביתם של שירה והרב ברי ברחוב ההסתדרות 27/1 בשעה 20:00

 

אזכרות

אמו של פיטר קריב (יום ב’ 29 באוקטובר)

אשתו של יפתח שפיר (יום ד’ 31 באוקטובר)

אחותו של סיריל סולק (יום ד’ 31 באוקטובר)

אשתו של מיכאל זיו (יום ו’, 2 בנובמבר)

וכמו כן אנו זוכרים את חברנו הנרי בלנקס (יום ה’, 1 בנובמבר)

 

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

 

בתנועה

זרמים עוליםיהדות קונסרבטיבית ורפורמית בישראל

מחקר חדש של דן פפרמן פורסם בשבוע שעבר.

להלן עיקר הדברים מהתמצית למנהלים

מחקרים שונים העוסקים בזהות היהודיתישראלית מצביעים על כך שכ 12% -13% מכלל היהודים בישראל (כ-800,000) מזדהים כרפורמים או כקונסרבטיבים. וזה למרות הטענה המושמעת מצד קולות שמרניים כי לתנועות הלא אורתודוקסיות אין מקום בישראל

מדי שנה מקיימות התנועות אלף חתונות, 3,000 טקסי בר מצוה, 400 גיורים ואלף טקסים נוספים ובהם לוויות וטקסי ברית מילה.

בשתי התנועות יחדיו רשומים היום כ 12,000 חברים בוגרים.

חברות בבית כנסת ממלאת בישראל תפקיד שונה, שחשיבותו קטנה מזו שהיא ממלאת בתפוצות. היהודים בישראל, בדגש על החברה החילונית והחברה המסורתית נוטים לשייך עצמם לבתי כנסת או קהילות בעלות זיקה דתית רק לעתים רחוקות. חלק גדול מהתכנים, הפעילויות והזהות שמספקת הקהילה היהודית המאורגנת בחו"ל, מסופק בישראל על ידי המדינה, מערכת החינוך או הזירה הציבורית.

רוב החילונים בישראל אינם מנותקים מיהדותם, ורבים מהם מקיימים מנהגים מן המסורת היהודית וחוגגים את החגים היהודים ואירועים של מחזור החיים היהודי.

ישראלים חילונים מרגישים ריחוק מהזרם האורתודוקסי, בעיקר, מהרבנות הראשית והממסד הדתי.

ישראלים חילונים נחשפים יותר ויותר לחלופות לאורתודוקסיה, בין היתר באמצעות ביקורים בחו"ל, אינטראקציה עם חברי הקהילות היהודיות בתפוצות, אינטראקציה עם חברים יהודים מהתפוצות הבאים לבקר בארץ, והשתתפות בטקסי מחזור החיים המנוהלים על ידי רבנים קונסרבטיבים או רפורמים.

מחצית החילונים;שליש מהמסורתיים; חמישית מהדתיים; ועשירית מהחרדים דיווחו שנכחו באירועים מסוג זה.

בעבר נהגו רבים מהישראלים לציין כי "בית הכנסת שאליו אינני הולך הוא אורתודוקסי". כלומר, באופן מסורתי תפסו הישראלים את הנוהג האורתודוקסי כביטוי האותנטי היחיד ליהדות, גם אם לא קיימו אותו או קיימו אותו באופן חלקי בלבד. כיום מספר הולך וגדל של ישראלים חילונים ומסורתיים טוענים ש "בית הכנסת שאליו אינני הולך הוא בית כנסת קונסרבטיבי או רפורמי .למרות שתהליך השינוי בפרדיגמה לא תורגם להצטרפות בפועל של מאות אלפי תומכים המשלמים דמי חבר לתנועות הקונסרבטיביות או רפורמיות בישראל, ניתן להעריך כי כבר בעתיד הקרוב 20%-30% מכלל היהודים החילוניים והמסורתיים יראו בזרמים הלא אורתודוקסים אופציה לגיטימית ואותנטית לא פחות מהאורתודוקסיה.

 

עצומה למען יוסף קיביטה וקהילת האבאיודאיה

זוהי פניה מטעם התנועה העולמית – להצטרף ולחתום על העצומה למניעת גירושו של יוסף קיביטה ולמען יחס הוגן וצודק לקהילת האבאיודאיה בישראל. אנא הצטרפו לעצומה שתוגש לשר הפנים מר אריה דרעי ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו

החתימה דרך הקישור הבא:

תרומות דרך הקישור הבא:

 

מספר מלים מהרב ברי

ערב פרשת וירא

למרות ש"ספר החינוך" קובע שבספר בראשית, ישנן 3 מצות מתוך כל 613 המצוות (פרו ורבו, מצות ברית מילה, ואיסור לאכול מגיד הנשה), פרשת וירא פותחת בשתי המצות הנופלות תחת הקטיגוריה של צדקה וחסד: ביקור חולים והכנסת אורחים.

בבראשת יח: א כתוב: וַיֵּרָ֤א אֵלָיו֙ ה' בְּאֵֽלֹנֵ֖י מַמְרֵ֑א. חז"ל דרשו שה' בא לבקר את אברהם לבקר את החולה ולדרוש בשלומו ביום שלישי אחר שעבר ברית מילה.

בתור רב לעתים ניסיתי לבקר חבר בבית החולים רק כדי לגלות כי בפקודת הרופא או לפי בקשת החולה איני רשאי להיכנס לחדר. למרות שנאלצתי לעזוב מבלי לראות את חברי והיית מאד מאוכזב , למדתי לקח חשוב. לפעמים, קיום מצות ביקור חולים לא כוללת ביקור בפועל. אם הימנעות מביקור היא לטובתו של המטופל, קיומה של המצוה מתבצע על ידי כיבוד הבקשה של החולה ובמקרה כזה נעשית על ידי תפילה למענו/ה.

 

שיר השבוע בהשראת העקדה

ליאונרד כהן ז"ל

סיפורו של יצחק

מילים ולחןליאונרד כהן

תרגוםקובי מידן

לאט נפתחת דלת 

אבי נכנס לחדר 

אני בן תשע או כמעט 

והוא עומד מולי גבוה 

ובעיניו יש איזה זוהר 

וקולו קשה וחד 

 

אומר: האל קרא לי 

ואני חייל של קודש 

ומציית לפקודותיו 

אז אל ההר יצאנו 

אני רצתי, הוא הלך 

עם מאכלת של זהב 

 

בין עצים בגובה שיח 

אל מול אגם רחוק, שטוח 

שתינו יין מן הכד 

הכד הושלך למטה 

אחרי דקה שמעתי נפץ 

אבי הניח עלי יד 

 

ואז ראיתי נשר 

אולי בעצם עיט 

זה היה רחוק כל כך 

ואבי בנה מזבח 

הוא לא הביט עלי אף פעם 

הוא ידע שלא אברח 

 

ואתם אשר בונים עוד 

מזבחות לילדים 

אולי תרפו מן הקורבן 

דברכם איננו קודש 

ואף פעם לא עמדתם 

מול אל או מול שטן 

 

אתם שמניפים כבר 

פגיונות של דם ורשע 

לא הייתם כאן בכלל 

כשעל ראש ההר שכבתי 

ויד אבי רועדת 

אל מול יופיה של המילה 

 

ואתה קורא לי "אח שלי

אז תסלח לי אם אשאל עכשיו 

האם זה צו גורל 

כי כשהכל כאן יגמר ברע 

ארצח אותך אם אין ברירה 

אציל אם רק אוכל 

 

כשהכל כאן יגמר ברע 

אציל אותך אם אין ברירה 

ארצח אם רק אוכל 

ויבורכו מדי הקרב 

של איש שלום ושל אויביו 

הטווס פורש זנב

 

דילוג לתוכן