קבלת שבת

השבת, פרשת "כי תצא" הדלקת נרות בשעה 18:54.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 18:45

תפילת שחרית תחל ב– 08:45 כרגיל

 

בקהילה

בני מצווה

בשבת זו נחגוג עם משפחת אפל את בר המצווה של אורי. מזל טוב לאורי ולמשפחת אפל

 

ברוך דיין האמת

בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של חברנו אלברט (אבי) וולמן ז"ל. אבי היה ממייסדי הקהילה, ויחד עם רעייתו אוולין תבדל"א היו מעמודי התווך של הקהילה במשך שנים רבות. הן אבי והן אוולין כיהנו כנשיאי הקהילה בתקופות שונות, ואין צורך לומר שלולא משפחת וולמן, לא היינו נמצאים היום בבנין בו אנו מתפללים.

יהי זכרו ברוך

 

ריבוי דגלים ואחדות

ביום רביעי, ה– 29 באוגוסט, ירצה בקהילתנו ד"ר מיקי רודה. ד"ר מיקי רודה כיהן עד השנה שעברה כסמנכ"ל בחברת IBM העולמית. הוא גם כיהן כמרצה בטכניון בחיפה. ד"ר רודה ירצה על הנושא "ריבוי דגלים ואחדות" – מודל חדש למעורבות בפוליטיקה.

כולם מוזמנים.

 

 

 

הרצליה בוחרת יהדות פלורליסטית

ראה מסמך מצורף

 

תוכנית רב שיח

קהילת תורת חיים הצטרפה לתוכנית "רב שיח", השואפת לחבר קהילות מסורתיות בישראל עם קהילות קונסרבטיביות בצפון אמריקה. בימים אלו אנו מתחילים לבנות קשר עם קהילת שער שלום

בWest Hempstead אשר בניו יורק. במסגרת התוכנית נתכנס פעם בחודש ללמוד טכסטים עם עמיתינו מהקהילה בחו"ל. אנו מזמינים חברי קהילה להשתתף בקבוצת הלימוד על מנת לחזק את הקשר שלנו עם הקהילה בחו"ל.

מעוניינים להצטרף? פנו לרב ברי

 

יומנים של ליגת נשים

הגיעו יומנים לשנת ה’תשע"ט של ליגת הנשים. היומנים הם בשפה האנגלית, ומחירם 50 ש"ח – כאשר מחצית מן הסכום תועבר לקהילה. המעוניינות מוזמנות לפנות לרות ריטרבנד

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

 

בתנועה

עצומה למען יוסף קיביטה וקהילת האבאיודאיה

זוהי פניה מטעם התנועה העולמית – להצטרף ולחתום על העצומה למניעת גירושו של יוסף קיביטה ולמען יחס הוגן וצודק לקהילת האבאיודאיה בישראל. אנא הצטרפו לעצומה שתוגש לשר הפנים מר אריה דרעי ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו

החתימה דרך הקישור הבא:

תרומות דרך הקישור הבא:

 

בני מצווה בחודש הקרוב

שבת פרשת כי תצא (25 באוגוסט) – אורי אפל

שבת פרשת נצבים (8 בספטמבר) – נעמי בן דוד

שבת פרשת וילך (15 בספטמבר) – רועי סוקולוב

 

שיעורים

שיעוריו של הרב ברי יצאו לחופשת חגים עד הודעה חדשה.

 

אזכרות

אמה של אביגיל כספי (יום שישי, 31 באוגוסט)

 

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

 

מספר מלים מהרב ברי

ערב שבת פרשת כי תצא

דבר תורה קצרצר

על פי ספר החינוך, בפרשת כי תצא מופיעות 74 מצוות, כ– 12%, מסך תרי"ג המצוות. מצוה מספר תקע"ט אומרת שגירושין מתבצעין בהליך הכולל מסירת גט לאישה, כפי שכתוב (דברים כ"ד:א')

 כִּייִקַּח אִישׁ אִשָּׁה, וּבְעָלָהּ; וְהָיָה אִםלֹא תִמְצָאחֵן בְּעֵינָיו, כִּימָצָא בָהּ עֶרְוַת דָּבָרוְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ, וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ

חומש "עץ חיים" מסביר : פסוק זה מוכיח שלפי המשפט העברי גירושין מותרים, וכי הוא מחייב את הבעל למסור לאשתו את כתב הגירושין, "גט", שנכתב במיוחד עבורה. חז"ל הבינו שביהודת הבעל חייב ליזום את הגירושין ועד שיימסר הגט לאישה, שני בני הזוג נשואים גם אם כבר ביצעו גירושין אזרחיים.

אישה נשואה, שבעלה נעדר או שהוא מסרב למסור לה גט נקראת "אישה עגונה" שאינה מסוגלת להינשא מחדש.

לעתים יותר מידי קרובות, המדיה מדווחת על מצוקתן של נשים עגונות.

 על הקהילה היהודית לטפל בבעיית העגינות בדורנו. מניעת מסירת גט היא צורה בלתי נסבלת של התעללות. על רבני הדור שלנו לעשות כל שביכולתם כדי לשחרר את העגונות, הנשים הכבולות משבין.

נוסח

מִי שֶׁבֵּרַךְ לְהַתָּרַת עֲגוּנוֹת וּמְסֹרְבוֹת גֵּט, מאת ד"ר יעל לוין

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב וְאִמּוֹתֵינוּ שָׂרָה רִבְקָה רָחֵל וְלֵאָה, הוּא יִזְכֹּר וְיִפְקֹד לְטוֹבָה אֶת כָּל נְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל הָעֲגוּנוֹת וּמְסֹרְבוֹת הַגֵּט, וְיַעֲזֹר וְיָגֵן וְיוֹשִׁיעַ לָהֶן, וְיוֹצִיא מִמַּסְגֵּר נַפְשָׁן לְחַיּוֹתָן כְּהַיּוֹם הַזֶּה.

הָאֵל הָעוֹנֶה בְּעֵת צָרָה, הַפּוֹדֶה וּמַצִּיל בְּכָל עֵת צוּקָה, הוּא יַעֲנֶה אֶת הַנָּשִׁים הַצְּרוּרוֹת אַלְמְנוּת חַיּוּת וְיִשְׁמַע קוֹל צַעֲקָתָן, וִיבַטֵּל וִישַׁנֶּה לְטוֹב אֶת מַחֲשֶׁבֶת הַבְּעָלִים הַמְּסָרְבִים לָתֵת לִנְשׁוֹתֵיהֶם גֵּט, כִּי הוּא אֱלֹהֵי כָּל בָּשָׂר, הֲמִמֶּנּוּ יִפָּלֵא כָּל דָּבָר.

אַחְיוֹתֵינוּ בְּנוֹת יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנוֹת בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶן, וְיוֹצִיאֵן מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה.

הָאֵל הַמּוֹצִיא אֲסִירִים בַּכּוֹשָׁרוֹת, יִתֵּן בְּלֵב דַּיָּנֵי יִשְׂרָאֵל רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת ה' לְהַתִּיר אֶת כָּל הַנָּשִׁים הָעֲגוּנוֹת וּמְסֹרְבוֹת הַגֵּט מִכִּבְלֵיהֶן, לְהָקִים שְׁכִינָה מֵעֲפָרָהּ, שֶׁכָּל הַמַּתִּיר עֲגוּנָה אַחַת כְּאִלּוּ בָּנָה אַחַת מֵחֻרְבוֹת יְרוּשָׁלַיִם הָעֶלְיוֹנָה. וִיקֻיַּם בָּהֶן מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: "יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ".

מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים יַעֲמֹד לִימִינָן, יָרִים אֶת קַרְנָן, יַעֲלֶה לָהֶן אֲרוּכָה וּמַרְפֵּא, וְלֹא יִהְיוּ לָהֶן עוֹד שֵׁאת וְשָׁבֶר. וְיִזְכּוּ לִבְנוֹת בָּתִּים נֶאֱמָנִים בְּיִשְׂרָאֵל. בַּעֲבוּר שֶׁכָּל הַקָּהָל הַקָּדוֹשׁ הַזֶּה מִתְפַּלֵּל עֲלֵיהֶן, הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב, וְנֹאמַר אָמֵן.

 

שיר השבועשחרר את ליבי

ג'ו קוקרמלים ולחןבובי שרפ, טדי פאוול

 

וְדָֽרַשְׁתָּ֧ וְחָֽקַרְתָּ֛ וְשָֽׁאַלְתָּ֖ הֵיטֵ֑ב

הרב מנחם מרון ז"ל

אנו שמחים להציג לפניכם דברי תורה שחוברו על ידי הרב מנחם מרון ז"ל. תודתנו נתונה לחוה מרון ולאריה מרון על שהעבירו לנו את דברי התורה. נשתדל להפיץ מדבריו גם בעתיד.

דבר תורה לפרשת "כי תצא" – כאן

 

 

דילוג לתוכן