קבלת שבת

השבת, פרשת "לך לך" הדלקת נרות בשעה 17:42.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 17:50

תפילת שחרית תחל ב– 08:45 כרגיל

 

בקהילה

השבת אנו מוזמנים לקידוש על ידי חברינו ריאה דיווינסקי וג’רי פרייזר – הקידוש הוא לזכר אמו של ג’רי פרייזר, ואביה של ריאה דיווינסקי.

 

אלבומי תמונות

לנוחיותכם העליתי מספר אלבומי תמונות מתוך ארועים של הקהילה לחשבון גוגל מיוחד לקהילה. אני מקווה להעלות לשם בעתיד תמונות הן מארועים עתידיים והן מארועים משנים עברו.

 

פגישה עם מר אייל פביאן במסגרת פגישות עם מועמדים לראשות העיר

 

פגישה עם גב’ מאיה כץ במסגרת פגישות עם מועמדים לראשות העיר

 

הושענא רבא

 

יום הכיפורים בבית הכנסת

 

סליחות בקהילה

 

הרצליה בוחרת יהדות פלורליסטית

ראה מסמך מצורף

 

תוכנית רב שיח

קהילת תורת חיים הצטרפה לתוכנית "רב שיח", השואפת לחבר קהילות מסורתיות בישראל עם קהילות קונסרבטיביות בצפון אמריקה. בימים אלו אנו מתחילים לבנות קשר עם קהילת שער שלום

בWest Hempstead אשר בניו יורק. במסגרת התוכנית נתכנס פעם בחודש ללמוד טכסטים עם עמיתינו מהקהילה בחו"ל. אנו מזמינים חברי קהילה להשתתף בקבוצת הלימוד על מנת לחזק את הקשר שלנו עם הקהילה בחו"ל.

המפגש הראשון במסגרת מפגשי "רב שיח" התקיים ב– 16 בספטמבר.

כולם מוזמנים למפגשים הבאים

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

 

בתנועה

עצומה למען יוסף קיביטה וקהילת האבאיודאיה

זוהי פניה מטעם התנועה העולמית – להצטרף ולחתום על העצומה למניעת גירושו של יוסף קיביטה ולמען יחס הוגן וצודק לקהילת האבאיודאיה בישראל. אנא הצטרפו לעצומה שתוגש לשר הפנים מר אריה דרעי ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו

החתימה דרך הקישור הבא:

תרומות דרך הקישור הבא:

 

בני מצווה בחודש הקרוב

יום חמישי הקרוב (בתפילת מנחה) (18 באוקטובר) – עמית אגושביץ

יום שישי, ר"ח כסלו (9 בנובמבר) – אביתר קאופמן

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – אלון כספי

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – בתפילת מנחה – רועי בירמן

 

שיעורים

דרשוני – מדרשי נשים על פרשת השבוע. בימי שני בשעה 19:00

 

אזכרות

אביה של ריאה דיווינסקי (יום שני, 22 באוקטובר)

אביו של אלי הרטל (יום שני, 22 באוקטובר)

אמו של סיריל סולק (יום רביעי, 24 באוקטובר)

אחותו של יהודה טמיר (יום חמישי, 25 באוקטובר)

וכמו כן אנו זוכרים עם כל עם ישראל את ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל (יום ראשון, 21 באוקטובר)

 

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

 

מספר מלים מהרב ברי

דבר תורה קצרצר לפרשת לך לך

בניגוד לנח שתואר בפרשה כ"איש צדיק", אברהם מופיע במקרא ללא כל הקדמה או תיאור. התורה, פשוט מודיעה לנו כי האלוהים מצוה את אברהם "לך לך" – ז"א "אברהםקדימה, צא מחרן וצעד "אֶל־הָאָ֖רֶץ אֲשֶׁ֥ר אַרְאֶֽךָּ:". עם זאת, לא ברור מדוע אברהם נבחר "ללכת". יש שהציעו שלמעשה העולם כולו שמע את ההוראה האלוהית "לך לך", אבל רק אברהם ראה בציוי אתגר רציני ושעליו "לקחת סיכון" ולענות לפקודה. אין ספק שכולנו הרווחנו מצעדיו המעניקים לנו השראה עד עצם היום הזה.

 

תאריכים חשובים

קבר רחל אמנו

בי"א מרחשוון (31.10) נציין את היארצייט של רחל אמנו.בבראשית לה:טזכ כתוב:

וַיִּסְעוּ֙ מִבֵּ֣ית אֵ֔ל וַֽיְהִי־ע֥וֹד כִּבְרַת־הָאָ֖רֶץ לָב֣וֹא אֶפְרָ֑תָה וַתֵּ֥לֶד רָחֵ֖ל וַתְּקַ֥שׁ בְּלִדְתָּֽהּ: וַיְהִ֥י בְהַקְשֹׁתָ֖הּ בְּלִדְתָּ֑הּ וַתֹּ֨אמֶר לָ֤הּ הַֽמְיַלֶּ֨דֶת֙ אַל־תִּ֣ירְאִ֔י כִּֽי־גַם־זֶ֥ה לָ֖ךְ בֵּֽן: וַיְהִ֞י בְּצֵ֤את נַפְשָׁהּ֙ כִּ֣י מֵ֔תָה וַתִּקְרָ֥א שְׁמ֖וֹ בֶּן־אוֹנִ֑י וְאָבִ֖יו קָֽרָא־ל֥וֹ בִנְיָמִֽין: וַתָּ֖מָת רָחֵ֑ל וַתִּקָּבֵר֙ בְּדֶ֣רֶךְ אֶפְרָ֔תָה הִ֖וא בֵּ֥ית לָֽחֶם: וַיַּצֵּ֧ב יַֽעֲקֹ֛ב מַצֵּבָ֖ה עַל־קְבֻֽרָתָ֑הּ הִ֛וא מַצֶּ֥בֶת קְבֻֽרַת־רָחֵ֖ל עַד־הַיּֽוֹם:

ביום השני של ראש השנה אנו קוראים את ההפטרה הבאה:

(ירמיהו לא: ידטז)

כֹּ֣ה | אָמַ֣ר ה' ק֣וֹל בְּרָמָ֚ה נִשְׁמָע֙ נְהִי֙ בְּכִ֣י תַמְרוּרִ֔ים רָחֵ֖ל מְבַכָּ֣ה עַל־בָּנֶי֑הָ מֵֽאֲנָ֛ה לְהִנָּחֵ֥ם עַל־בָּנֶ֖יהָ כִּ֥י אֵינֶֽנּוּ: כֹּ֣ה | אָמַ֣ר ה' מִנְעִ֚י קוֹלֵךְ֙ מִבֶּ֔כִי וְעֵינַ֖יִךְ מִדִּמְעָ֑ה כִּי֩ יֵ֨שׁ שָׂכָ֚ר לִפְעֻלָּתֵךְ֙ נְאֻם־יְהֹוָ֔ה וְשָׁ֖בוּ מֵאֶ֥רֶץ אוֹיֵֽב: וְיֵשׁ־תִּקְוָ֥ה לְאַֽחֲרִיתֵ֖ךְ נְאֻם־יְהֹוָ֑ה וְשָׁ֥בוּ בָנִ֖ים לִגְבוּלָֽם:

 

אנו זוכרים את רחל אמנו כסבתא דואגת ואוהבת שבוכה על ילדיה המדוכאים, כפי שהיא עדה לסבלם של בניה המובלים לגלות. היא כואבת ומסרבת להתנחם. אלוהים חש את כאבה, ושומע את זעקותיה ותפילותיה ומבטיח לה כי "הקינדרלאך" יחזרו לארצם.

 

מה שהתחיל עם אברהם בפרשת השבוע נמשך עד עצם היום הזה ולעולם לא יפסיק. היהודים חזרו וימשיכו לשוב לארץ ישראל. זאת היתה הבטחתו של אלוהים לרחל "ושבו בנים לגבולם."

 

"שלום חבר"

בי"ב מרחשוון נציין את היארצייט של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

ביום זה אנו עם ישראל מתאבל על מותו הטרגית של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שנרצח על ידי יהודי.

 

למרבה הצער, זה לא היתה ההתנקשות הפוליטית הראשונה בהיסטוריה של עמנו. הראשון קרה לפני זמן רב, לאחר שהבבלים החריבו את בית המקדש הראשון והגלו את רוב בני עמנו לבבל.

קראנו בספר מלכים ב' על מינויו של גדליה בן אחיקם, ככתוב: והעם הנשאר בארץ יהודה אשר השאיר נבוכדנאצר מלך בבל ויפקד עליהם את־גדליהו בן־אחיקם בן־שפן"

בהמשך מסופר " ויהי בחדש השביעי בא ישמעאל בן־נתניה בן־אלישמע מזרע המלוכה ועשרה אנשים אתו ויכו את־גדליהו וימת ואת־היהודים ואת־הכשדים אשר־היו אתו במצפה.."

מאז ימי הבית השני (ראה זכריה יד), היהודים מקיימים "צום גדליה"- יום תענית בג' חודש השביעיתשרי. הצום מנציח את רצח גדליה, כדי שמידי שנה נזכור ונכפר על הרצח הטרגי של המנהיג הפוליטי הזה. ישמעאל הרג את גדליה כי הוא לא מצא אותו ראוי למשול, כי הוא לא היה מזרע משפחת דוד .

ואם נסתכל אל הרצחו של יצחק רבין, נראה, שלא למדנו מההיסטוריה!

 

שיר השבוע

תודה ליפתח על ההצעה הזו!

קואנדו איל ריי נמרוד

יהורם גאון

 

מלים בעברית

דילוג לתוכן