קבלת שבת

השבת, פרשת "משפטים" הדלקת נרות בשעה 16:52.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 17:00

תפילת שחרית תחל ב- 08:45 כרגיל

.

בקהילה

בר מצוה

השבת, פרשת "משפטים" נקיים תפילת מנחה בשעה 16:30. במהלך תפילה זו נחגוג עם משפחת גרוסמן את בר המצווה של סער. מזל טוב לסער ולכל משפחת גרוסמן.

.

דרושים קידושים

חברים – לא כל שבת יש לנו בר מצווה, או שבת חתן וכלה.. אנו פונים לחברים המעוניינים לערוך קידוש לחברי הקהילה להתנדב ולהכין קידוש בשבתות בהן אין לנו חגיגות

)השבתות הפנויות הבאות:

החל מפרשת "כי תשא" (23 בפברואר) ועד "תזריע" (6 באפריל)

אנא פנו לרב ברי לתאם הכנת קידוש.

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

.

בני מצווה בחודש הקרוב

שבת פרשת תרומה (9 בפברואר) – גיא איזנבאום

שבת פרשת תצוה (16 בפברואר) – איתמר אופק

שבת פרשת שמיני (שבת פרה, 30 במרס) – טל פולג

.

שיעורים

סדרת "קול אישה" – נלמד מדרשים מן הספר "דרשוני" – מדרשי נשים על פרשת השבוע. בימי שני בשעה 19:00

.

אזכרות

אביו של מיכאל זיו (יום ג’ 5 בפברואר)

קהילת תורת חיים זוכרת את חברתנו סוזי סומר ז"ל (יום א’ 3 בפברואר)

וכן אנו זוכרים, עם כל עם ישראל את אל"מ אילן רמון ז"ל, ואת כל חבריו לטיסת קולומביה (יום ב’, 4 בפברואר)

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

.

בתנועה

ימי עיון לנשים

מספר מלים מהרב ברי

דבר תורה קצרצר לפרשת משפטים:

השבת היא שבת מברכים – נברך את חודש אדר א’ (ראש חודש בימים שלישי ורביעי – 5 ו- 6 בפברואר).

בפרשתנו כתוב (שמות כא: ה-ו)וְאִם אָמֹר יֹאמַר הָעֶבֶד אָהַבְתִּי אֶת אֲדֹנִי אֶת אִשְׁתִּי וְאֶת בָּנָי לֹא אֵצֵא חָפְשִׁי. וְהִגִּישׁוֹ אֲדֹנָיו אֶל הָאֱלֹהִים וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה וְרָצַע אֲדֹנָיו אֶת אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעֹלָם.

הרב אהרון לוין, מחבר הספר "הדרוש והעיון – סימן קפ", העיר שבעבר בהיות העבדות נוהגת, היה דרך האדון הקונה עבד לעשות בו סימן חיצוני ניכר בגופו על ידי חותם או שריטה בבשר, למען שכל רואהו יכירו, כי עבד הוא וקנין כספו של האדון [ושהעבד נושא על גופו] אות קלון תמידי , המראה לכל רואה חרפתו, כי אינו בן חורין…. אני מציע שלפי הרב אהרון לוין אפשר לפרש שהסימן באוזנו של העבד, הוא למעשה תזכורת לאדון שלמרות שהעבד העברי החליט, מסיבות אישיות , להמשיך להשתעבד לאדונו , אסור לאדון לבזות או להשפיל את כבוד העבד ומחובתו להתנהג עמו באהבה ובחמלה.

שיר השבוע

שיר השבוע- בהשראת הפרשה- הומה יונה- דוד ברוזה

דילוג לתוכן