קבלת שבת

החורף איתנו. בשמחת תורה התחלנו לומר "משיב הרוח ומוריד הגשם". הימים מתקצרים, ואיתם – זמני תפילת מנחה וקבלת שבת בערבי שבתות. החל מן השבוע נתפלל תפילת מנחה 15 דקות אחרי שעת הדלקת נרות. (מעוגל ל– 5 דקות). אנחנו נפיץ בקהילה לוח זמנים ל– 3 החדשים הבאים.

השבת, פרשת נח, תפילת מנחה תחל בשעה 17:55.

 

בקהילה

הקהילה מוזמנת השבת לקידוש על ידי ריאה דיוינסקי וג’רי פרייזר. הקידוש הוא לזכרם של אמו של ג’רי ואביה של ריאה

הפטרות

אנו מחפשים חברי קהילה שיקחו על עצמם להפטיר בשבתות בהן אין בני מצווה.  מי שהפטיר בעבר בבר המצווה שלו, ורוצה לחזור על ההפטרה – נשמח לעזור לו להתכונן. ומי שלא למד – מוזמן להתקשר לרב או ליפתח, לתאם תאריך, ונשמח לעזור לו ללמוד את ההפטרה.

 

בני מצווה בחודש הקרוב

יום חמישי, (19 באוקטובר) – גיא מירוני

שבת פרשת "לך לך" (28 באוקטובר)– רז בינדר

יום חמישי 2 בנובמבר – ליאור גולן

שבת פרשת וירא (4 בנובמבר) – יובל סמולר

שיעורים

השבוע הרב ברי יתחיל בסדרת שיעורים בנושא

החיים היהודים: איך, מתי ולמה?

נעסוק בלוח השנה העברי, מחזור החיים היהודיים, כשרות, תפילה, הלכות ומנהגים.

הצטרפו אילנו בימי רביעי בשעה 20:00 בקהילה.

 

אזכרות

אמו של ג’רי פרייזר

אחיו של מיכאל זיו

אביו של שלמה עמנואלי

 

מספר מלים מרב ברי על חודש מרחשון

(מתוך ספר התודעה, מאתהרב אליהו כיטוב, עמ' רצב)

 

 

 

 

 

 

 

 

"אוילו נח רק היה הורג את שני היתושים"

שלט בחצר כנסיה באונטריו קנדה]]

 

 

חשון – הוא החודש השני בשנה, והשמיני למניין החודשים שמתחיל מניסן.

חודש זה נקרא בשם "בול" כמו שנאמר (מלכים א', ו'): וּבַשָּׁנָה הָאַחַת עֶשְֹרֵה בְּיֶרַח בּוּל, הוּא הַחֹדֶשׁ הַשְׁמִינִי, כָּלָה הַּבַּיִת לְכָל דְבָרָיו וּלְכָל מִשְׁפָּטָו. ונקרא "בול" לפי שבחודש זה העשב בלה בשדה ובוללין לבהמה מהבית, כלומר: מערבבים לה מרעה מן המספוא אשר בבית. ויש אומרים שהוא מלשון "יבול" שבחודש זה מתחילה החרישה והזריעה. ויש אומרים מלשון ניבול, שבחודש הזה יורדים על הרוב גשמים הרבה. ובמדרש אמרו, מפני שבחודש זה התחיל המבול, לכן נגזר עליו שיהא בו מטר וגשם למכביר.

ונתקבל השם "חשוון" שעלה עם הגולים מבבל, שכך אמרו חז"ל "שמות חודשים עלו מבבל". ונקרא גם מרחשוון משני טעמים: טעם אחד מפני שבחודש זה אין שום יום טוב ואין בו שמחה, אבל היו בו כמה צרות ורעות ומרות לישראל. בט"ו לחודש חשוון בדה ירבעם בן נבט חג מליבו והגדיל חרון אף א' על ישראל; ובשישי אוב שביעי בו, שחטו הכשדים את בני צדקיהו מלך יהודה לעיניו ואת עיני צדקיהו עיוור מלך בבל ויאסרהו בנחושתיים ויביאהו בבלה; ובחודש הזה נפרע הקדושברוךהוא מדור המבול ושטף עולם ומלואו – כל מה שעשרה דורות של גיבורים עמלו במשך אלף ותרנ"ו שנים, ויישאר אך נח; לכן קוראים את חודש זה מרחשוון, חודש שהיה רע ומר.

טעם שני ועיקר, לפיכך קוראים את החודש מרחשוון, על שם המים, כלומר הגשם שהעולם צמא לו ומצפה אליו בחודש זה. "מר" פירושו טיפת מים כמו הֵן גּוֹיֶם כְּמַר מִדְּלִי (ישעיה מ).

(בלשון רז"ל כמעט ולא נמצא "חשוון" אלא "מרחשוון". והוא השם המקורי של החודש…).

 

שיר השבוע לפרשת נח

שיר החדקרן של ה- Irish Rovers

 

דילוג לתוכן