קבלת שבת

השבת, פרשת "נח" הדלקת נרות בשעה 17:50.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 18:00

תפילת שחרית תחל ב– 08:45 כרגיל

 

בקהילה

 

פגישה עם אייל פביאן

במסגרת סדרת המפגשים עם המועמדים לראשות העיריה, בהנחית הרב ברי שלזינגר, נפגוש את מר אייל פביאן ביום רביעי, ה– 10 באוקטובר, בשעה 20:00

אנו מבקשים מכל החברים להתאמץ ולהגיע, ולהוכיח לכל המועמדים כי אנו קהילה גדולה, חזקה ומגובשת, שיש להתחשב בדעותיה ובצרכיה

 

 

שיחה עם אנשי "דרך חדשה"

בהמשך לסדרת הפגישות עם מועמדים לראשות העיר ומועצת העיר בבחירות הקרובות,  נפגש בשבת הקרובה, פרשת "נח", לאחר הקידוש,  לשיחה עם מועמדים למועצת העיר מטעם רשימת "דרך חדשה".

 

הרצליה בוחרת יהדות פלורליסטית

ראה מסמך מצורף

 

תוכנית רב שיח

קהילת תורת חיים הצטרפה לתוכנית "רב שיח", השואפת לחבר קהילות מסורתיות בישראל עם קהילות קונסרבטיביות בצפון אמריקה. בימים אלו אנו מתחילים לבנות קשר עם קהילת שער שלום

בWest Hempstead אשר בניו יורק. במסגרת התוכנית נתכנס פעם בחודש ללמוד טכסטים עם עמיתינו מהקהילה בחו"ל. אנו מזמינים חברי קהילה להשתתף בקבוצת הלימוד על מנת לחזק את הקשר שלנו עם הקהילה בחו"ל.

המפגש הראשון במסגרת מפגשי "רב שיח" התקיים ב– 16 בספטמבר.

כולם מוזמנים למפגשים הבאים

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

 

בתנועה

עצומה למען יוסף קיביטה וקהילת האבאיודאיה

זוהי פניה מטעם התנועה העולמית – להצטרף ולחתום על העצומה למניעת גירושו של יוסף קיביטה ולמען יחס הוגן וצודק לקהילת האבאיודאיה בישראל. אנא הצטרפו לעצומה שתוגש לשר הפנים מר אריה דרעי ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו

החתימה דרך הקישור הבא:

תרומות דרך הקישור הבא:

 

בני מצווה בחודש הקרוב

יום חמישי לפני ש"ק לךלך (בתפילת מנחה) (18 באוקטובר) – עמית אגושביץ

יום שישי, ר"ח כסלו (9 בנובמבר) – אביתר קאופמן

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – אלון כספי

 

שיעורים

יפורסם בהמשך

 

אזכרות

אמו של ג’ראלד פרייזר (יום ראשון 14 באוקטובר)

אחיו של מיכאל זיו (יום שני, 15 באוקטובר)

אביו של שלמה עמנואלי (יום שלישי, 16 באוקטובר)

סביה של סאלי איזקוב (יום חמישי, 18 באוקטובר)

 

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

 

מספר מלים מהרב ברי

 

"אוי! לו נח רק היה הורג את שני היתושים"

שלט בחצר כנסיה באונטריו קנדה]]

 

 

חודש מרחשוון

חשון – הוא החודש השני בשנה, והשמיני למניין החודשים שמתחיל מניסן. (מתוך ספר התודעה, מאתהרב אליהו כיטוב, עמ' רצב)

 

חודש זה נקרא בשם "בול" כמו שנאמר (מלכים א', ו'): וּבַשָּׁנָה הָאַחַת עֶשְֹרֵה בְּיֶרַח בּוּל, הוּא הַחֹדֶשׁ הַשְׁמִינִי, כָּלָה הַּבַּיִת לְכָל דְבָרָיו וּלְכָל מִשְׁפָּטָו. ונקרא "בול" לפי שבחודש זה העשב בלה בשדה ובוללין לבהמה מהבית, כלומר: מערבבים לה מרעה מן המספוא אשר בבית. ויש אומרים שהוא מלשון "יבול" שבחודש זה מתחילה החרישה והזריעה. ויש אומרים מלשון ניבול, שבחודש הזה יורדים על הרוב גשמים הרבה. ובמדרש אמרו, מפני שבחודש זה התחיל המבול, לכן נגזר עליו שיהא בו מטר וגשם למכביר.

ונתקבל השם "חשוון" שעלה עם הגולים מבבל, שכך אמרו חז"ל "שמות חודשים עלו מבבל". ונקרא גם מרחשוון משני טעמים: טעם אחד מפני שבחודש זה אין שום יום טוב ואין בו שמחה, אבל היו בו כמה צרות ורעות ומרות לישראל. בט"ו לחודש חשוון בדה ירבעם בן נבט חג מליבו והגדיל חרון אף א' על ישראל; ובשישי אוב שביעי בו, שחטו הכשדים את בני צדקיהו מלך יהודה לעיניו ואת עיני צדקיהו עיוור מלך בבל ויאסרהו בנחושתיים ויביאהו בבלה; ובחודש הזה נפרע הקדושברוךהוא מדור המבול ושטף עולם ומלואו – כל מה שעשרה דורות של גיבורים עמלו במשך אלף ותרנ"ו שנים, ויישאר אך נח; לכן קוראים את חודש זה מרחשוון, חודש שהיה רע ומר.

טעם שני ועיקר, לפיכך קוראים את החודש מרחשוון, על שם המים, כלומר הגשם שהעולם צמא לו ומצפה אליו בחודש זה. "מר" פירושו טיפת מים כמו הֵן גּוֹיֶם כְּמַר מִדְּלִי (ישעיה מ).

(בלשון רז"ל כמעט ולא נמצא "חשוון" אלא "מרחשוון". והוא השם המקורי של החודש…).

 

דבר תורה קצרצר

הפרשה (ו ', ט) מתארת ​​את נח " אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו". רש"י מציין כי בהשוואה לבני דורו הוא נחשב צדיק, אבל אם היה חי בדורו של אברהם, הוא לא היה נחשב לאדם כזה מיוחד.

למרות זאת, נח מוגדר כ"מענטש" הראשון במקרא. ("איש" או בן אדם).

 

רק"מענטש" היה מפרסם ברבים על המבול הצפוי כפי שמספר המדרש במשך מאה ועשרים שנה נח שתל ארזים וכרת אותם. כשנשאל, "למה אתה עושה את זה?" הוא השיב, "ריבונו של עולם הודיע ​​לי שהוא מביא מבול על העולם, ועל האנושות לתקן את עצמם".

 

למרות שהאנושות נצטוותה וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבְכָל חַיָּה הָרֹמֶשֶׂת עַל הָאָרֶץ , רק "מענטש" היה מוכן לוותר על השינה ועל הנוחיות האישית כדי להאכיל ולדאוג לכל בעלי החיים, כפי שכתוב במדרש במהלך 12 החודשים שנח בילה בתיבה, הוא לא ישן בכלל. הוא ובניו היו עסוקים ללא הרף בהאכלת החיות יום ולילה. … נח הזין אותם במה שכל המינים היו רגילים לאכול קש לגמלים, שעורה לחמורים וכו '.

 

יש מדרשים המתייחסים לאדם הראשון כענק בהשוואה לאחרים, שגובהו היה מאה אמה. אבל רק נח, האיש ההגון והפשוט בדורו, זכה לכינוי "מענטש"-"איש ", שהיה אחראי לקיומו של העולם העולם.

 

שיר השבוע לפרשת נח

נחמליםיהורם טהרלב

מנגינהמתי כספי

שירהשוקולד, מנטה, מסטיק

 

דילוג לתוכן