קבלת שבת

השבת, פרשת נשא הדלקת נרות בשעה 19:17.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 19:00

תפילת שחרית תחל ב– 08:45 כרגיל

 

 

בקהילה

 תפילת מנחה

השבת, פרשת נשא, נקיים תפילת מנחה בשעה 18:30. נחגוג עם משפחת אורן את בר המצווה של ניר מזל טוב לניר ולמשפחת אורן

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

 

 

בני מצווה בחודש הקרוב

שבת פרשת בהעלותך (2 ביוני) – בר קצורין

שבת פרשת שלחלך (9 ביוני) – ענבר מורג

שבת פרשת קורח (16 ביוני) – אנדי אלבז

יום חמישי, 28 ביוני בתפילת מנחה לשם שפק.

שבת פרשת בלק (30 ביוני) – איתי נבון

 

 

שיעורים

השיעור השבועי של הרב ברי בימי רביעי, בשעה 19:00

 

 

אזכרות

אביו של יוסף מור (יום שני, 28 במאי)

 

 

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

 

 

דבר תורה קצרצר לפרשת נשא

פרשת השבוע עוסקת, בין היתר, ב"נשיאת כפיים", ברכת הכוהנים, הברכה המשולשת בתורה האמורה מפי אהרן ובניו הכהנים," ככתוב: (במדבר ו:כגכו) דַּבֵּר אֶלאַהֲרֹן וְאֶלבָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָרְכוּ אֶתבְּנֵי יִשְׂרָאֵל  אָמוֹר לָהֶם.  יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ.   יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.   יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.

 

ברכת כהנים היתה מקור השראה ל"מיסטר ספוק" , הרי הוא לאונרד נימוי המנוח ולבוב דילן שיבל"א. היה זה נימוי ז"ל שהפיץ את מחוות היד הכוהנית המיוחדת על ידי הפיכתו להצדעה הוולקנית (בסדרה מסע בין כוכבים). דילן פתח את שירו ​​"צעיר לנצח " בשורה "אלוהים יברך וישמור אותך תמיד".

 

נימוי היה מבקר בבית הכנסת עם סבו ותמיד היה מוקסם מהדרך שבה עמדו הכוהנים על הבימה. בראיון לפני מותו אמר נמוי-“חמישה או שישה אנשים עלו לבימה, שמו את הטלית על ראשם, והתחילו לומר את ברכת כהנים. כולם הסתירו את הפנים שלהם, ושמעתי את הצליל המוזר הזה שנשמע מהם. הצצתי וראיתי אותם על הידיים יוצאות החוצה ונדהמתי. לא היה לי מושג מה קורה, אבל המעמד היה מדהים".

 

למרות שהתנועות והכוריאוגרפיה של ברכת הכוהנים מעוררים כוונה ויראת כבוד, רבים שואלים למה אנו זקוקים לברכת כהנים אם בסופו של דבר האל אחראי על ברכת העם כפי שכתוב: (דברים כ"ו, טו)  הַשְׁקִיפָה מִמְּעוֹן קָדְשְׁךָ מִןהַשָּׁמַיִם וּבָרֵךְ אֶתעַמְּךָ אֶתיִשְׂרָאֵל ? הרב ראובן המר כתב: …הכהן אינו מברך את העם אלא משמש ככלי להעביר את ברכת ה' אל העם . אסור לנו לנתק את עצמנו מהעבר, כדי שהיהודי ירגיש את עצמו חלק אינטגרלי של ההיסטוריה של עם ישראל מתקופת האבות עד היום.ברכת כהנים עומדת כמזכרת היסטורית מן העבר, כזכרון לעבודת בית המקדש בצידה היפה ביותר. היא גם מוסיפה עניין ואסתטיקה לתפילה, שחייבת להיות לא רק חוויה שכלית אלא גם חוויה רגשית, הנוגעת ללב ולנשמה וגם מדגישה את החשיבות של שלום המתבטאת בתפילה "שים שלום".

 

חייה ארוכות ושגשג!

 

צעיר לנצח

מילים: בוב דילן לחן: רמי קלינשטיין תרגום: יאיר לפיד

צעיר לנצחבוב דילן והבאנד

 

דילוג לתוכן