יום העצמאות

כולם מוזמנים לחגוג את יום העצמאות על ידי תפילה חגיגית בבית הכנסת החדש. מתפללים תפילת שחרית חגיגית עם קריאת התורה וההפטרה ואמירת "הלל". אחרי התפילה נארגן כיבוד לכבוד החג.

יום חמישי 12 במאי בשעה 09:00.

—-

מהתנועה המסורתית

בין השמשות

בימים אלו אנו מציינים ימי זיכרון לאומיים לצד שמחת העצמאות, לצורך כך הוציאה התנועה המסורתית חוברת חדשה לשימוש הקהילות בשם: "בין השמשות- עוברים מזיכרון לעצמאות". החוברת כוללת טקסטים עתיקים וחדשים שמטרתם לתת כלי לביטוי והתייחסות לנימה הדקה והמורכבת המפרידה והמחברת בין יום הזיכרון לחג העצמאות. את החוברת ניתן להזמין לשימוש הקהילות וחבריהן או לקרוא באתר.

—–

יום לימוד נשים ארצי ה – 17 של ליגת נשים, מכון שכטר והתנועה המסורתית,

בנושא: נשים מעצבות את "ירושלים": חינוך, אומנות , ושינוי חברתי

יום העיון יכלול גם הקרנה ודיון סביב הסרט “גט” (לזכרה של השחקנית רונית אלקבץ ז"ל).

 מועד: יום שישי, יא' בסיוון תשע"ו,17 ליוני, 2016

בין השעות 14:50- 8:30,

במכון שכטר למדעי היהדות, בירושלים

——

תיקון ליל שבועות

לשריין את התאריך. 12 ביוני. מוצאי שבת.

——-

אזכרות

אביו של וורן גרין

אמה של חווה מרון

—–

הידעת?

חסיד אומות העולם ראול ולנברג

ולנברג היה בן למשפחה עשירה של תעשיינים ובנקאים בשבדיה. ב-1944, כאשר הגיע מסע ההשמדה הנאצי להונגריה, התנדב ולנברג לצאת לשם ולפעול להצלת יהודים, בחסותו של דרכון דיפלומטי שהעניק לו מעמד של מזכיר ראשון בשגרירות שבדיה בבודפשט, ובמימון ארגון הסעד היהודי "ג'וינט". להונגריה הגיע לאחר שמרבית יהודי המדינה כבר נשלחו למחנות ההשמדה, אך עלה בידו להציל רבים.ולנברג הקים רשת של "בתים מוגנים" שהניפו את דגל שבדיה, וחילק תעודות מסע לרבים, אפילו ליהודים שכבר החלו לעלות על רכבות המוות. תוך כדי כך התעמת כמה פעמים עם אדולף אייכמן, שאיים להוציאו להורג. בסך הכול עלה בידו להציל כ-15,000 נפשות בבתים המוגנים שלו, והוא חילק עוד אלפי תעודות מסע שבדיות.

דילוג לתוכן