ימים נוראים וחידוש חברות

החגים מתקרבים ואנו מקווים שנוכל לראות את כל חברי הקהילה משתתפים בתפילות ושעוד הרבה יתקרבו אלינו. אנו שולחים לכם את טופס לחידוש חברות. בימים הקרובים נשלח את לוח זמני התפילות. שנה טובה.

ניתן להוריד את טופס החברות בלחיצה כאן.

—-

סידורים חדשים

נותרו מספר קטן של סידורים. מי שמעוניין להקדיש אחד או יותר לרגל שמחה או לזכרו של מישהו קרוב לליבנו אנא לפנות בהקדם לרב ארי.

—-

התנועה המסורתית

פנה אלינו ברחמים

הפיוט "פנה אלינו ברחמים" חובר על ידי המלומדת והפייטנית פריחא בת אברהם בר אדיבה, זאב קינן, עורך המחזור, הוסיף אותו לאחרונה למחזור התנועה לראש השנה ('פותח שער' במהדורה ניסיונית), ובכך החזיר למרכז הבמה את אחד הפיוטים היפים שנוצרו בספרד ובצפון אפריקה בכלל ועל ידי נשים בפרט ונעלמו מאיתנו במהלך הדורות. החזנית  שרהלי שרל- פוקס הלחינה את הפיוט יחד עם בנה מעין ולכבוד ראש חודש אלול וראש השנה הוקלט הפיוט בשירתם של שרהלי, מעין, הרב אלי פרץ, אביה אטס ודבורה גרינברג במסגרת תכנית 'רב שיח'- שמטרתה לחבר ולהעמיק את הקשר בין קהילות בישראל לקהילות קונסרבטיביות בחו"ל.מזמינים אתכם לצפות ולאמץ לשירה בקהילותיכם

—-

אזכרות

אביה של רות ריטרבנד

—–

הידעת?

יהדות בעולם.

יהודי איטליה נוהגים להתפלל בנוסחים אחדים. כיוון שלאיטליה הגיעו יהודים רבים ממקומות שונים ובתקופות שונות, ישנם לא מעט מנהגים המקובלים באיטליה. נוסח התפילה של יהודי איטליה הוותיקים הוא הנוסח האיטליאני, המקובל בבתי הכנסת העיקריים באיטליה. הנוסח האיטלקי כמעט לא יצא מחוץ לגבולות איטליה למעט מקרים בודדים שבהם הגיע לקהילות אחרות במזרח התיכון. כך למשל בעיר סלוניקי פעלו מספר בתי כנסת איטלקיים וכן בעיר צפת במאה ה-16.

דילוג לתוכן