כיתות א' מבית ספר לב-טוב מקבלות ספר תורה

ביום שישי אחרון התקיים טקס קבלת התורה ל-70 ילדים מכיתות אלף מבית ספר "לב-טוב" הקרוב אלינו. יחד עם ההורים וצוות החינוכי זכינו לטקס מרשים ומרגש. אביטל, מנהלת בית הספר, העריכה מאוד את האפשרות לקיים את הארוע במסגרת בית הכנסת שלנו ולדבריה הצטרפו גם מחנכות הכיתה ונציגות ההורים שאף כינו את הקהילה "כבית כנסת שכונתי" שזה חלק מהחזון שלנו. הרב ארי הוזמן להגיד דברי ברכה לילדים.

ביום שישי הקרוב קבוצה נוספת של 70 ילדים מכיתות א' יערכו את הטקס בבית הכנסת שלנו החל מהשעה 08:30. מזל טוב לכל הילדים!

 

תמונות: יפתח שפיר

—-

תפילה חשובה

ומעשה אזרחי ראוי

עשר שנים מהיום, אולי אפילו עוד חמש, תהיה רחבה שוויונית בכותל. היא תשב לצד אחיותיה, בין אם ברחבה הציבורית או בקשת רובינסון (על פי המתווה) אך היא קום תקום. עזרה שוויונית בה גברים ונשים עומדים בהם יחד ומשמעים את קולם. לא בשמים היא, אך גם לא בקלות נשיג את היעד. בדרך אליו יהיו מהמורות. אך לא נוותר. לא נוותר על החלום לישראל בה ניתן לחגוג את העובדה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי.

ביום חמישי האחרון התכנסו כ- 500 איש ואישה לתפילת מנחה מעורבת בכותל. היינו שם מהתנועה המסורתית ומהתנועה הרפורמית, חברי קהילות, רבנים ורבּות, חניכי מכינת חנתון והמכינה ביפו ופעילי תנועות הנוער נוע"ם ותל"ם. באנו להתפלל, להמחיש עד כמה הכותל יקר לכולנו, אך מנגד ניצבו אלה שביקשו להוכיח אחרת. היו יריקות, דחיפות, קללות ונאצות. לפרקים היתה גם אלימות של ממש. זה לא היה נעים, אך זו היתה תפילה חשובה, ומעשה אזרחי ראוי. בעוד שנים, כשנתבונן אחורה אל הערב הזה, נדע שהיינו שותפים למהלך מעצב. למאבק שחולם על ישראל טובה יותר, ערכית יותר, הומניסטית יותר, דמוקרטית יותר, ויהודית יותר. איננו יודעים את יסתיים המאבק ארוך השנים הזה על הסדרי תפילה חדשים בכותל, אך תפילת המנחה הזו רשמה פרק חשוב בתולדותיו.

תודה לכל מי שהגיעו, וגם למי שהיו עמנו במחשבותיהם. אם עוד לא צפיתם בסרטון המתעד את התפילה הזו, עשו זאת כעת. הרבה חיה רואן-בקר, רבת קהילת רמות ציון בירושלים, הובילה את אחת התפילות החשובות שידע הכותל המערבי.

מטעם הקהילה השתתפו וורן גרין, ג'ויס ואריה פרידלר והרב ארי

.—–

מהתנועה המסורתית

יער נוע"ם

בשבוע שעבר החלו עבודות התשתית של מחנה רמה נוע"ם ביער חנתון הסמוך לקיבוץ. זהו שיתוף פעולה ייחודי בין קק"ל, התנועה המסורתית ונוע"ם. השטח שיוכשר מיועד לשמש מידי שנה בקיץ את המחנה של נוע"ם. במהלך שאר ימות השנה יהיה המקום באחריות קק"ל וישמש את הציבור וקבוצות אחרות.

—–

בחיק המשפחה

מזל טוב לעידו אשדת שחוגג בר מצווה בבית הכנסת בשבת הקרובה.

—-

אזכרות השבת

אמו של ג'ק זיו-אל

בנו של מיכאל זיו

—-

קידוש השבת

כולם מוזמנים לקידוש על ידי משפחת אשדת לרגל בר המצווה של עידו.

—-

הידעת?

בכ' בסיוון ה'תש"י (1950) יום פטירתו של הרצל, התקבל בכנסת חוק השבות, שהוא הביטוי החוקי המרכזי להיותה של מדינת ישראל מדינת העם היהודי כולו. החוק מעניק לכל יהודי שהביע את רצונו להשתקע בישראל את הזכות לעלות לישראל. החוק התקבל פה אחד.   בשנת 1970 תוקן החוק, כך שיאפשר גם עלייה של מי שאביו או אחד מסביו היה יהודי, מי שבן זוגו הוא יהודי או מי שבן זוגו הוא בנו או נכדו של יהודי, להוציא אדם שהיה יהודי והמיר דתו מרצון.

עורכי המבשר: הרב ארי גליקין, רות ריטרבנד

הפצה ותמיכה טכנית: חיים כספי

דילוג לתוכן