קבלת שבת

השבת, פרשת "תזריע" הדלקת נרות בשעה 18:41. – שימו לב !! עברנו לשעון קיץ!!

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 18:50

תפילת שחרית תחל ב- 08:45 כרגיל

.

בקהילה

בר מצוה

השבת אמנם אין בר \ בת מצווה, אבל אנו שמחים לארח את אלה בלינדר – שהגיעה למצוות בשנה שעברה ועלתה לתורה בשבת “החודש”. היא תשוב ותקרא את הפטרת בת המצווה שלה גם השנה.

.

מחדשים ימינו כקדם

ארוחת ערב שבת קהילתית !!

מחזירים עטרה לישנה

.

דרושים קידושים

חברים – לא כל שבת יש לנו בר מצווה, או שבת חתן וכלה.. אנו פונים לחברים המעוניינים לערוך קידוש לחברי הקהילה להתנדב ולהכין קידוש בשבתות בהן אין לנו חגיגות

אנא פנו לרב ברי לתאם הכנת קידוש.

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

.

בני מצווה בחודש הקרוב

שבת פרשת מצורע (שבת הגדול, 13 באפריל) – דניאל בן אור

יום חמישי (18 באפריל) – ירדן לזר

שבת פרשת קדושים (4 במאי) – תמר ניצן

.

שיעורים

השיעור השבועי של הרב ברי – . בימי שני בשעה 19:00

סיום

לכל הבכורות – בערב פסח, (19 באפריל), נקיים תפילת שחרית בשעה 07:30. לאחריה יציין יפתח סיום לימוד מסכת חולין (במסגרת הדף היומי) – ב"סעודת מצווה" שהשתתפות בה פוטרת מצום בכורות בערב פסח

.

אזכרות

אמו של אילון גויטיין (יום ב’, 8 באפריל)

אמה של פנינה מנור (יום ג’, 9 באפריל)

אביו של יהודה טמיר (יום ג’, 9 באפריל)

אמו של שמואל סיגל (יום ה’, 11 באפריל)

.

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

.

מספר מלים מהרב ברי

ערב שבת פרשת "תזריע" – שבת החודש, ר"ח ניסן

דבר תורה קצרצר

למה נסמכה פרשת תזריע שרוב רובה עניני נגעים ומצורעים לפרשת שמיני, שרוב רובה מאכלים אסורים?

רבי ישראל ליפקין מסלנט[שהיה אבי תנועת ה"מוסר" בליטא] הסביר:

כידוע שהנגעים באים בעיקר על עוון לשון הרע. צא וראה, בעוד שרוב בני אדם נזהרים באכילת מאכלים אסורים…[ו]בודקים שלא יבלעו תולעת קטנה הרי אינם נזהרים כלל בזלילת אדם שלועסים אותו בפיהם ובלשונם ובולעים אותו חיים.

שבת החודש-

(מבוסס על דר יהושע מנחם רוזנברג)

פרשת החדש נקראת כשאנו מתקרבים לראש חדש ניסן, החדש הראשון לחדשי השנה, אשר בתוכו חג החרות, חג הפסח. הפתיחה לאירועי יציאת מצרים, ההוראה להתכונן לפסח, נאמרה למשה ולאהרן בראש חדש ניסן. ולפיכך אנו קוראים בשבת זו את הפסוקים מפרק י"ב בספר שמות, ובהם המצוות הראשונות שנתנו לעם ישראל. הפסוק הראשון: "החדש הזה לכם ראש חדשים, ראשון הוא לכם לחדשי השנה", עוסק בשני דברים: קידוש החדש, וקביעתו של ראש חודש ניסן כראש השנה לחודשים.  הקריאה באה להזכיר לציבור כי חדש ניסן מתקרב, וכי עלינו להתכונן לפסח. ואכן בפרשת החדש באות המצוות לפסח מצרים ולפסח דורות.

הפטרת השבוע:

לפי מנהג הספרדים, הפטרת השבוע ביחזקאל נפתחת בענין ראש חדש ניסן: "כה אמר ה' אלוהים, בראשון באחד לחדש תקח פר בן בקר תמים וחטאת את המקדש". ולאחר מכן בא עניין קורבן הפסח: "בראשון בארבעה עשר יום לחדש, יהיה לכם הפסח..". לאחר מכן באים קורבנות התמיד, קורבנות שבת,ראש חדש וקורבנות המועדים. 

האשכנזים מתחילים שני פסוקים קודם לכן, בפסוקים המדברים בנשיא ישראל, בכבודו ובתפקידיו. 

בשבת זו אנו מציינים ראש חדש ניסן. ביום זה משה חנך את המשכן כפי שנאמר בפרשת פקודי בספר שמות:"ויהי בחדש הראשון בשנה השנית באחד לחדש הוקם המשכן". הקריאה בתורה מזכירה לנו את ההתחלה. היא מזכירה לנו את ניסן של ראשית הגאולה, וההכנות לפסח מצרים. ההפטרה רומזת לנו על החובה להכין את עצמנו לקראת המשך הגאולה. דברי יחזקאל בהפטרה, מתארים לנו את היעד: העבודה במקדש לעתיד לבוא.

מזל החודש :טלה 

המסורת קושרת את מזלו של החודש במצוות הקרבת קורבן הפסח.  המצרים הקדמוניים השתמשו בטלה לעבודת אלילים. לכן, נצטוו ישראל לשחוט את הטלה בחודש זה כדי לבטל את עבודת האלילים שנקשרה בו, כסמל לשחרורינו  מהתרבות המצרית.

במקרא שלושה שמות לחודש ניסן: 

* ראש חודשים לחודשי השנה. 

* האביב – היום אתם יוצאים בחודש האביב (שמות יג: 4). 

* ניסן – הינו השם שהובא ע"י העולים מבבל ומוזכר פעמיים בתנ"ך –

ספר נחמיה (ב: 1) ובמגילת אסתר (ג:ז). 

ברכת האילנות בחודש ניסן

המקור לברכת האילנות בבבלי ברכות מג ב: "אמר רב יהודה: האי מאן דנפיק ביומי ניסן [=זה שיוצא ביומי ניסן] וחזי אילני דקא מלבלבי [=ורואה אילנות מלבלבים], אומר 'ברוך שלא חיסר בעולמו כלום וברא בו בריות טובות ואילנות טובות להתנאות בהן בני אדם".

על כן,המחבר פוסק בשולחן ערוך (אורח חיים, רכו :א) הַיּוֹצֵא בִּימֵי נִיסָן וְרָאָה אִילָנוֹת שֶׁמּוֹצִיאִין פֶּרַח,אוֹמֵר: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁלֹּא חִסֵר בְּעוֹלָמוֹ כְּלוּם, וּבָרָא בוֹ בְּרִיּוֹת טוֹבוֹת וְאִילָנוֹת טוֹבוֹת לֵיהָנוֹת בָּהֶם בְּנֵי אָדָם; וְאֵינוֹ מְבָרֵךְ אֶלָּא פַּעַם אַחַת בְּכָל שָׁנָה וְשָׁנָה, וְאִם אִחֵר לְבָרֵךְ עַד אַחַר שֶׁגָּדְלוּ הַפֵּרוֹת, לֹא יְבָרֵךְ עוֹד.

נוסח ברכת האילנות נמצא בסידור "ואני תפילתי– סידור ישראלי" עמוד 227.

אל תשכחו למכור את החמץ לפני פסח

קישור לטופס מכירת חמץ

קישור לדף הנחיות של התנועה המסורתית לפסח

שיר השבוע- דודו אלהרר

שמחה רבה שמחה רבה אביב הגיע פסח בא

דילוג לתוכן