קבלת שבת

השבת, פרשת "וילך" הדלקת נרות בשעה 18:28.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 18:30

תפילת שחרית תחל ב– 08:45 כרגיל

 

בקהילה

חידוש החברות והזמנת מקומות לימים הנוראים

מי שעדיין לא חידש חברות ולא הזמין מקומות לתפילות יום הכיפורים מוזמן להזדרז ולעשות כן.

ניתן לחדש באופן אישי במשרדינו בבנין בית הכנסת, וניתן גם להעביר כספים העברה ישירה לחשבון הבנק של הקהילה.

להלן קישורים

קישור לטפסי חידוש חברות

קישור ללוח זמנים לחגי תשרי

 

בר מצוה

השבת אנו מוזמנים לחגוג עם משפחת סוקולוב את בר המצוה של רועי. מזל טוב לרועי ולמשפחת סוקולוב.

 

 

הרצליה בוחרת יהדות פלורליסטית

ראה מסמך מצורף

 

 

תוכנית רב שיח

קהילת תורת חיים הצטרפה לתוכנית "רב שיח", השואפת לחבר קהילות מסורתיות בישראל עם קהילות קונסרבטיביות בצפון אמריקה. בימים אלו אנו מתחילים לבנות קשר עם קהילת שער שלום

בWest Hempstead אשר בניו יורק. במסגרת התוכנית נתכנס פעם בחודש ללמוד טכסטים עם עמיתינו מהקהילה בחו"ל. אנו מזמינים חברי קהילה להשתתף בקבוצת הלימוד על מנת לחזק את הקשר שלנו עם הקהילה בחו"ל.

המפגש הראשון במסגרת מפגשי "רב שיח" יערך ביום ראשון הקרוב, ז’ בתשרי, 16 בספטמבר, בשעה 16:30.

כולם מוזמנים!!

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

 

בתנועה

עצומה למען יוסף קיביטה וקהילת האבאיודאיה

זוהי פניה מטעם התנועה העולמית – להצטרף ולחתום על העצומה למניעת גירושו של יוסף קיביטה ולמען יחס הוגן וצודק לקהילת האבאיודאיה בישראל. אנא הצטרפו לעצומה שתוגש לשר הפנים מר אריה דרעי ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו

החתימה דרך הקישור הבא:

 

תרומות דרך הקישור הבא:

 

 

בני מצווה בחודש הקרוב

יום חמישי לפני ש"ק לךלך (בתפילת מנחה) (18 באוקטובר) – עמית אגושביץ

יום שישי, ר"ח כסלו (9 בנובמבר) – אביתר קאופמן

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – אלון כספי

 

שיעורים

כולם מוזמנים לשיעור של הרב במסגרת ה"תשליך" – היום, יום חמישי, ד’ בתשרי, 13 בספטמבר, בשעה 17:30, על שפת האגם בפארק הרצליה

 

אזכרות

בעלה של חווה מירון, וכמו כן – קהילת תורת חיים זוכרת את חברנו הרב מנחם מירון ע"ה (יום רביעי, 19 בספטמבר)

 

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

 

מספר מלים מהרב ברי

ערב שבת שובה פרשת וילך

דבר תורה קצרצר

פרשת נצבים נפתחה במלים "אתם נצבים" ופרשתנו נפתחת ב" וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וַיְדַבֵּר אֶתהַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֶלכָּליִשְׂרָאֵל. הרב אברהם טברסקי כתב על ההבדל הרוחני בין להיות "ניצב"-"לעמוד במקום" לבין וילך-"ללכת לקראת". במסורת היהודית ידוע שמלאכי השרת מכונים ה"עומדים" ואילו בני אדם מכונים "ההולכים ומתקדמים". המלאכים "עומדים במקום" ולא יכולים להשתנות או לשפר את עצמם. למלאכים אין היכולת להפוך ל"מלאכים טובים יותר ". לעומת זאת, לבני אדם יש את היכולת להשתנות, להתקדם ולהשתפר. ספר דברים הוא בעיקרו של ספר של תוכחה. ב"דברים" משה אומר לבני ישראל, "ראו עד כמה אתם עומדים במקום. במקום להתקדם ולהתקרב אל ה', נראה שמצאתם נישה שבה אתם מרגישים בנוח, ואף אחד לא מתאמץ להרים את עצמו מעבר לרמה הרוחנית שכבר הושגה ". האדם לא מלאך ואסור לו לעמוד במקום. אלא, עליו לדחוף את עצמו להגיע לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר שביכולתו.(חיים כל שבוע, עמ '436-437)

 

עשרת ימי תשובה

לפי לוח השנה העברי אנחנו "בין כסה לעשור", בין ראש השנה לבין יום כיפור, בתקופת "עשרת ימי התשובה."

כֵּסֶה הוא כינוי לראש השנה בעקבות הכתוב "תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֵּסֶה לְיוֹם חַגֵּנוּ" (תהלים פא, ד). על פסוק זה הגמרא שואלת: "איזהו חג שהחֹדש מתכסה בו? הוי אומר זה ראש השנה" (בבלי ראש השנה ח ע"א ). המילה כֵּסֶה קשורה לכיסוי ומציינת את תחילת החודש – כאשר הירח עדיין מכוסה כמעט לגמרי.

 

בבבלי ראש השנה טז ב, כתובאמר ר' כרוספדאי אמר ר' יוחנן: שלשה ספרים נפתחין בראש השנהלפני הקדוש ברוך הוא],אחד של רשעים גמורין, ואחד של צדיקים גמורין, ואחד של בינונייםשמעשיהם שקולים]. צדיקים גמורין — נכתבין ונחתמין לאלתר (מידלחיים, רשעים גמורין — נכתבין ונחתמין לאלתר למיתה, בינוניים — תלויין ועומדין מראש השנה ועד יום הכפורים, זכו [במעשים טובים ובמצוות שהוסיפו בימים אלה] —נכתבין לחיים, לא זכו — נכתבין למיתה.

 

הרב יצחק קליין כתב: "מאמר תלמודי זה מאפשר לנו להבין את מטרת עשרת ימי תשובהבין ראש השנה (תשרי א) לבין יום כיפור (תשרי י). בעשרת הימים האלה ניתנת לנו הזדמנות להיכתב בספר החיים, שכן כולנו נחשבים ל"בינונים ". לכן, אם עד סוף ראש השנה לא הצלחנו לזכות לחיים טובים בשנה הקרובה, אנו מקבלים תקופה של חסד עד סוף יום כיפור שבמהלכה אנו יכולים עדיין לשנות את גורלנו לטובה."

השבת שבין ראש השנה ליום כיפור נקראת שבת שובה על שם ההפטרה שקוראים בה בהושע י"ד "שובה ישראל".

 

להלן מוסיקה טובה לרומם את הנפש ערב שבת שובה ויום כיפור:

אבינו מלכנומקהלת האבות השכולים

 

כי הנה כחומרחוה אלברשטיין

 

אדון הסליחותדוד דאור

 

אחת שאלתיהחזנית רונית וולף חנן

 

אבינו מלכנוהחזנית רונית וולף חנן

 

שבת שובה שלום

שנה טובה

כתיבה וחתימה טובה

דילוג לתוכן