קבלת שבת בשעה 19:00

שחרית של שבת: שעה 08:45

—–

בית מדרש תא שמע

ימי שני בשעה 19.00. חוג מקרא: "הנס במקרא" על ידי הרב ארי גליקין.

יום רביעי 13 באפריל. חוג באנגלית: יהודים ונוצרים" על ידי יפתח שפיר.

—-

פורים

עברנו את חג הפורים הראשון בבניין החדש בהרבה שמחה. בערב, ילדי הקהילה הכינו וקישטו 100 משלוחי מנות לחלק במעון יום לקשיש. בת-אל וליאב, פעילים מתנועת נוע"ם של התנועה המסורתית הינחו את הילדים ושמחו אותם על ידי פעילויות מיוחדות. אנחנו מאוד מעריכים את נכונותם להגיע לקהילה בשאיפה שבקרוב ייפתח סניף נוע"ם בקהילה.

בהמשך קיימנו מצוות מקרא מגילה. אנו מודים לבעלי הקריאה, יפתח שפיר, מיכל פלד, שלומית פלד, מיכל רוט והרב ארי גליקין. ותודה במיוחד לאריה פרידלר ולנטי גליקין שעמלו בארגון הערב המוצלח.

למחרת, כאמור, משלחת מהקהילה הגיעה למרכז יום לקשיש. הרב ארי גליקין הקריא מתוך המגילה והילדים חילקו את משלוחי המנות וגם ארגנו משחק ששימח את כולם. תודות למשפחת כספי וגליקין שהגיעו בהרכב מלא לשמח את דיירי המרכז.

ביום חמישי חברי קהילה ביקרו בבתיהם של חברים שלא הצליחו להגיע לחגיגת פורים. בתמונות תוכלו לצפות בביקור של מיכאל זיו, נטע קושמרו, ברברה סלייטר ולאה תדהר בבית של אבי ואבלין וולמן. כל הכבוד על היוזמה!


—–

מהתנועה המסורתית

מתווה הפשרה בכותל

 

השבוע הצהיר ראש הממשלה כי הסדר הפשרה לתפילה בכותל המערבי נתקל בקשיים, וכי תוקם ועדה שתציג בעוד כחודשיים מסקנות לפתרון הקשים. עוד הוסיף ראש הממשלה כי הוא מחויב למציאת פתרון ולהסדיר את התפילה בכותל. מתווה הפשרה בכותל, עליו קיימנו משא ומתן במשך שלוש שנים עומד בפני בחינה מחודשת בעקבות לחץ חרדי מאסיבי. אותם מנהיגים חרדים שהיו חלק מהמשא והמתן, מאיימים כיום ומביאים להצהרתו זו של ראש הממשלה. איננו מעלים על דעתו שממשלת ישראל תיסוג ממתווה הפשרה ההיסטורית, שאליו הגיעו הצדדים לאחר משא ומתן ארוך ואינטנסיבי, ואשר עליו התחייב ראש הממשלה באין-ספור פורומים והתכנסויות. אם תיסוג ממשלת ישראל מההסכם הזה, מדובר לא רק בנזק עצום לתדמית ישראל מבחינה יהודית וציונית אלא גם שבירת כלים בכל הנוגע למהותו של המשטר הדמוקרטי, משמעותה של התחייבות שלטונית.

—-

בחיק המשפחה

מזל טוב להר-אל בר-און שחוגג בר מצווה בשבת הקרובה בקהילה.

לקראת פסח משפחת אוקמיאן הציעה לארח מישהו/י שאין לו עם מי לבלות את הסדר. ניתן ליצור קשר עמה.

——

אזכרות

אמה של תמי אוקמיאן

אחיה של אבלין וולמן

אביה של פריסילה זיו-אל

אמה של רות ריטרבנד

אביו של אריה פרידלר

אמה של לאה תדהר

—–
קידוש השבת

כולם מוזמנים לקידוש על ידי משפחת בר-און לרגל בר המצווה של הר-אל

—-

הידעת?

בשבת פרה מוציאים שני ספרי תורה. בספר התורה הראשון קוראים את פרשת השבוע, ובספר התורה השני קוראים את פרשת פרה. בזמן בית המקדש היתה קיימת חובה להיטהר לפני הרגל ולכן קוראים פרשה זו, העוסקת בטהרה, כאשר מתקרב חג הפסח. בשנים האחרונות ישנן קבוצות יהודיות ששואפות למצוא פרה אדומה, אולם עד כה מאמציהן לא צלחו. בשנת 2000 לערך נולדה פרה אדומה ברפת בכפר הנוער הדתי, אך בהמשך צמחו בה כמה שערות שחורות, והיא נפסלה. בשנת 2014, נמצאה פרה אדומה בארצות הברית. בעוד מספר מקומות בעולם מצויים עדרים גדולים של פרות אדומות.

דילוג לתוכן