פיגוע בירושלים:
התנועה המסורתית כואבת כאב עמוק ומגנה בשאת נפש את הפיגוע הקשה שהתרחש השבוע בשעת תפילת שחרית בבית הכנסת 'בני תורה' בירושלים. רצח בבית תפילה אינו נפשע יותר מכל רצח אחר אך יש בו מידה נוספת של רשע. אסור שהסכסוך הלאומי יהפוך למלחמת דת. לא לנו ולא לצרינו תצמח טובה מהרעה הזו. אנו מחזקים את ידי מנהיגינו שידעו להשכין במהרה שקט, ושנדע לכונן ימים של שכנות בריאה. הטמע בליבנו ובלב כל אדם אהבת הזולת שנאמר 'לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה'

——-

סעודת שבת

ביום שיש 28 בנובמבר, כולם מוזמנים לסעודת שבת קהילתית. נשמח מאוד לראותכם ולחוות את האווירה של שבת בקהילה. פרטים עם מימי פוקס

——

בית מדרש "תא שמע"

חוזרים ללמוד השנה. החל מיום שני 24 בנובמבר, כל יום שני בשעה 19:15 בבניין בית הכנסת ובהנחיית הרב ארי גליקין. לפרטים אנא ליצור קשר עם הרב ארי.

מהתנועה המסורתית

השל- הגות במבחן הזמן

בשבוע האחרון של חודש דצמבר יערך כנס בין-לאומי בן שלושה ימים שמטרתו דיון ושיח מעמיק בתפיסת עולמו ובהגותו של הרב אברהם יהושע השל תוך מתן דגש על גישתו התיאולוגית והרוחנית למסורת ושינוי. הכנס יתקיים בין התאריכים 23-25 לדצמבר במכון שכטר למדעי היהדות ובמכון ון-ליר בירושלים ומנחים אותו נשות ואנשי רוח ומחקר מהמובילים בנושא בארץ ובעולם. הכנס הוא פרי שיתוף פעולה בין מכון ון ליר, התנועה המסורתית, מכון שכטר ומספר מוסדות אקדמיים נוספים בארץ ובעולם. במסגרת האירוע תיערך גם האסיפה הכללית של התנועה המסורתית לשנת תשע"ה.

—–

בחיק המשפחה

מזל טוב למשפחת שלר על בת המצווה של אלי בשבת הקרובה.

מזל טוב למונטי קרמר שחגג השבוע יום הולדת 90! מאחלים למונטי עוד הרבה שנים של נחת ובריאות טובה!

——

 

אזכרות

סבתא של יפתח שפיר

רה"מ דויד בן-גוריון

הרב מרדכי קפלן

——

קידוש השבת

כולם מוזמנים לקידוש על ידי משפחת שלר לרגל בת המצווה של אלי.

—-

הידעת?

החל מיום ז בחשוון מוסיפים בברכת השנים שבתוך תפילת שמונה עשרה של חול את המשפט "ותן טל ומטר לברכה".  המשפט מהווה בקשה לבורא עולם על גשמים בארץ ישראל. למרות שכבר משמיני עצרת אפשר לצפות לגשם, היו מאחרים את הבקשה כשבועיים. מדוע? בזמן שבית המקדש היה קיים היו עולי הרגל מגיעים לירושלים בסוכות גם ממקומות נידחים.  יום ז' בחשוון היה התאריך האחרון בו הספיקו לחזור הביתה אחרוני העולים. הבקשה לגשם נדחתה כדי לתת להם ללכת בנוחיות בלי להתעכב בדרכים בוציות.

דילוג לתוכן