תא שמע

פותחים את שנת הלימודים של בית המדרש עם שני קורסים, אחד ועברית ואחד באנגלית

בימי שני פעם בשבוע הרב ארי גליקין יילמד קורס בנושא: "הנס במקרא ובמדרש". שעה 19:00. החל מיום שני 23 בנובמבר בבית הכנסת.

בימי רביעי פעם בשבועיים יפתח שפיר יילמד קורס באנגלית:  "שני גויים בבטנך" – יהודים ונוצרים. נדון בגישות המנוגדות של יהודים ונוצרים אלה כלפי אלה, ובהשפעות המנוגדות של כל אחת מן הדתות על האחרת.

בין הנושאים שידונו: מי הם בני יעקב, ומי הוא עשו? מי היה אביו של ישוע מנצרת? מי היו הנוצרים היהודים? מה היו הטיעונים בויכוחים בין יהודים ונוצרים? ולבסוף נכנס גם לגישות של המחקר המודרני, המנסה להתבונן באומץ, לא רק על ההשפעה המוכרת של היהדות על הנצרות – אלא גם על ההשפעה של הנצרות – על היהדות.

תחילת הקורס באנגלית יום רביעי 18 לנובמבר בשעה 20:00 בבית הכנסת

——

 

מהתנועה המסורתית

עץ קטן

'אם נתקלת בדרך בחולצה עם עץ קטן' – כנראה נתקלת בנוע"מיסט, אם זיהית את המשפט מהשיר – כנראה היית נוע"מיסט. השבוע נפתח דף פייסבוק חדש בשם "עץ קטן" שבו נוע"מיסטים לדורותיהם מעלים תמונות המתעדות את פעילויות נוע"ם וחניכיה ב40 שנותיה הראשונות. אנחנו מזמינים אתכם להכנס לדף, לשלוח תמונות, להתרגש מזכרונות, להזכר ולזהות חברים וותיקים ולתייג את עצמכם… לחצו כאן– דף הנוסטלגיה של תנועת הנוער נועם לדורותיה מחכה לכם בפייסבוק.

——-

בחיק המשפחה

שמחנו לראות את רז פקמן, שעלה לתורה לרגל בר המצווה לפני שבועיים, מגיע ביום שישי אחרון לעזור לילדים אחרים שכרגע מתכוננים לבר מצווה שלהם. הוא לימד אותם את ברכות התורה בסבלנות רבה. אנו שמחים שהחוויה של רז בטקס שלו הייתה חיובית עבורו ומקווים להמשיך לראות אותו בין כותלי הקהילה.

—–

אזכרות

הרב אברהם יהושוע השל ז"ל

ראש הממשלה דויד בן גוריון

סבתא של יפתח שפיר

—-

הידעת?

קידוש על ידי אישה

 נשים וגברים חייבים בקידוש כאחד. אף על פי שהקידוש הוא מצות עשה שהזמן גרמא (שלגביהן ההלכה קובעת שנשים פטורות). חשוב לדעת שאישה יכולה  לקדש על היין ולהוציא ידי חובה את בעלה ואת כל בני המשפחה. .

דילוג לתוכן