תא שמע

חוג מקרא: "הנס במקרא". בהנחיית הרב ארי גליקין. ימי שני בשעה 19:00

חוג באנגלית. "יהודים ונוצרים". על ידי יפתח שפיר. יום רביעי 17 בפברואר בשעה 20:00

—–

התנועה המסורתית

סמינר לרבנות קהילתית

בשבוע שעבר התקיים באילת סמינר 'רְבוּתָא' לרבנים ורבות קהילתיים בתנועה המסורתית. בישראל יש כ- 3,000 רבנים שהמדינה מממנת, ישירות ובעקיפין, את משכורתם כרבנים. 99.99% מהם, איך לא, אורתודוקסים. לנו יש בסה"כ 22 רבנים קהילתיים, רובם במשרות חלקיות, כולם/ן, פרט לאחת, על חשבון התנועה המסורתית וקהילותיה. תוכנית רְבוּתָא באה לעולם כדי לבטא את מחויבותה של התנועה המסורתית לרבנות הקהילתית ואת אמונתה כי עליה לעשות כל מאמץ כך שהטובים-שבטובים ישאפו לבחור במסלול הרבני כקריירת חיים, וכדי שהמצוינים שבהם ישאפו לתפקיד רב/ה קהילתיים. זכתה התנועה המסורתית בישראל למנהיגות רבנית קהילתית חזקה, מלומדת ורגישה, ואנו תקווה שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר מחברי התנועה ואוהדיה שילכו בעקבותיהם לבית המדרש לרבנים. אנו זקוקים לרבנים ורבות, ובשנים הקרובות ניזקק אף ליותר!

הרב ארי גליקין השתתף בסמינר וסיפר לנו על חוויה מרתקת שהייתה של לימוד ושותפות. הרב גורדון טאקר מגדולי הרבנים של התנועה ובנו איתן טאקר, העבירו את ההארצאות.

ברכות לתנועה המסורתית על היוזמה.

—-

אזכרות

אמה של ילנה עטול

אמה של בט ארז

—–

הידעת?

אדר א' – אדר ב'

בימי בית שני ובשנים הראשונות לאחר החורבן הייתה הסנהדרין מחליטה מדי שנה אם לעבר את אותה שנה על פי שיקולים שונים. עקב קשיי הגלות הוחלט על קבלת הלוח העברי הקבוע שפרסם הלל נשיאה בשנת 359, והופסק הדיון השנתי בנושא והונהג מחזור קבוע של 7 שנים מעוברות בכל 19 שנים. שנה היא מעוברת אם בחלוקה ל-19 היא נותנת שארית 3, 6, 8, 11, 14, 17 או 0  בממוצע כל 2.86 שנים.

דילוג לתוכן