בס"ד

אלול תשע"ד

חברים יקרים,

אנו סוגרים שנה עם רגשות מעורבות. בחודשיים האחרונים עברנו אירועים קשים מאוד במדינה שלנו. מצד אחד, הרצח של שלושת הנערים שזעזע את כולנו. וכמובן, סבב הלחימה מול האויב האכזר. עם ישראל שילם מחיר כבד בנפש והיינו שותפים לכאב של משפחות רבות שאיבדו את היקר מכל. אנו כואבים על נפילתם של החיילים שמסרו את נפשם על קידוש השם והארץ. ועל האזרחים, מבוגרים וילדים, שנהרגו או שנפגעו על ידי טילי ההרס. אנו מתפללים בעד החלמתם המהירה של כל הפצועים.

לצד החרדה והכאב, עם ישראל גילה סולידריות רבה ואחדות מרגשת ומפליאה. העם ידע לפתוח את הלב ואת היד, לתמוך ולחבק את החיילים ולהושיט יד לנזקקים. האִמרה של חז"ל: "כל ישראל ערבים זה לזה" מלמדת שכל אחד נושא באחריות לדאוג לשלומו ורווחתו של חבר. במקרה שלנו התקופה האחרונה מוכיחה שמעל כל הוויכוחים והדברים שלפעמים מפרידים בנינו כחברה, קיים כוח אדיר בלכידות העם שמאפשר לו לעמוד איתן בשעות של משבר ואתגר.

"תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה!" אנו מחדשים את התקווה שהשנה החדשה תביא לנו ימים של שקט ושלווה. כפי שניבא  ירמיהו: " ושב יעקוב ושקט ושאנן ואין מחריד" (ירמיהו).

בהזדמנות זו ברצוני לאחל לכל חברי הקהילה ולכל המשפחות שנה של ברכה וצמיחה. שנזכה ביחד להגשים את החלום ולהשלים את הבנייה של בית הכנסת החדש…ביחד, ערבים זה לזה, ובשלום.

מקווה לראותכם בתפילות החגים. נוכחותכם חשובה לנו מאוד.

 

עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו, ועל כל ישראל ועל כל יושבי תבל…ונאמר: אמן!

הרב ארי גליקין

דילוג לתוכן