"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" (שמות כ"ה, ח)

חברים יקרים,

השנה שכמעט חלפה הייתה מאתגרת במינה. לאחר שנים של המתנה, לאחר שנים של אי וודאות ותסכול, של  בתי משפט וסיבוכים, סוף סוף התחלנו לבנות את בית הכנסת החדש שלנו וכרגע אנו מתקרבים  להגשמת החלום!

 כשהחלו העבודות לפני מספר חודשים "היינו כחולמים…"! קשה היה להאמין למראה ענינו. התרגשנו ועדיין מתרגשים אל מול כל התקדמות יומית.

בתיאור התורה על בניית המשכן שליווה את עם ישראל במסעו במדבר משך ארבעים שנה, אנו לומדים שלהקמתו היה צורך מצד אחד בתוכנית מגובשת, ומצד שני לאנשים ראויים לבצעו. דווקא בצלאל התברך בשלושת התכונות הנדרשות לכך: חכמה, בינה ורוח הקודש. היה לו את הכישרון לעמוד בראש העשייה, ובעיקר את ההשראה להחדיר לתוכה את הרוח שהפכה את הבית למקדש. והחשוב מכל, ניתן להבין שלמימוש המלאכה היה צורך במשאבים רבים, ולכך התגייס העם בשמחה ובהתלהבות רבה. התורה אינה חוסכת במילים כדי לתאר את נדיבות ליבם של בני ישראל שהפכו לשותפים בהקמת המשכן.

ובכן, חברים יקרים, בלעדי נדיבות ליבכם ושל עוד אחרים שתומכים בנו, לא היינו מגיעים לנקודה הזאת בעשייה המשותפת. יש לנו תכנית ואת אלה שיודעים ליישם אותה בחכמה. אולם, התפקיד למלא את הבית ברוח הקודש שמור אך ורק לכל אחד מחברי הקהילה, לכל איש ואישה ולכל ילד וילדה. כפי שאמר החוזה: "אם תרצו אין זו אגדה". אנחנו מקווים שעם תום המלאכה עוד הרבה  ירצו להצטרף אלנו ושימצאו בין כתלי הבית מקום חם ומחבק, בו יהיה ניתן לחוות את המסורת היהודית בפתיחות ובכבוד.

אנחנו היום בונים ביחד בית כנסת, ובעזרת השם נשלים אותו בקרוב אבל להיות "קהילה" זו מלאכה בלתי נפסקת. ברוח זו, ברצוני להזמינכם להמשיך להשתתף במגוון הפעילויות שלנו: בתפילות השבת והחגים, בלימוד , בשבתות נער, בסעודות, בהרצאות, בפעילויות לתיקון עולם, קידושים, וכמובן גם מצפים לרעיונות חדשים שלכם.

לסיום, ברצוני להודות לכם על התמיכה, ולהוקיר את פועלם של וועד קהילת תורת חיים ואת נשיאיה – רות ריטרבנד, יפתח שפיר ווורן גרין- העמלים בעשייה ובמחשבה לקידום הקהילה.

מצפה לראותכם יחד עם משפחותיכם בתפילות ראש השנה ויום הכיפורים!

לשנה הבאה בבית הכנסת הבנוי!

מקרב לב,  הרב ארי גליקין

דילוג לתוכן