"זה לא היה קל; שום דבר בעל ערך אינו קל, אך היו לנו כה הרבה רגעים שמחים הודות לכל אותם חברים שתרמו – כל אחד על פי יכולותיו ולפי נדבת לבו".

אלה דבריו של סיריל סולק עצמו על הקהילה. מלים אלה מייצגות בברור את גישתו לקהילה, את רוחו ומעשיו של סיריל – חבר כבוד ותיק בקהילת תורת חיים.

סיריל נולד בלידס, שביורקשייר בשנת 1918, ועלה לארץ עם אשתו נטע ע"ה בשנת 1970.

בקיץ של שנת 1977 התכנסה קבוצה של תושבי הרצליה על-מנת לארגן תפילות לימים הנוראים. הקבוצה העתידה להיות קהילת תורת חיים קיימה את תפילות ראש השנה הראשונות שלה במועדון העליה ברחוב בן גוריון, ועליה נמנו גם סיריל ונטע סולק. הקהילה נדדה מאז ועברה מספר מקומות: תחילה לדירה ברחוב סוקולוב, אחר כך לבית נעמ"ת, משם לבית האזרח במרכז הרצליה והיום היא שוכנת במרכז יום לקשיש. הקהילה השלימה תכניות לבניית מבנה-קבע ברחוב יהודה הנשיא – במרכז "הרצליה הירוקה".

בשנותיה הראשונות של קהילת "תורת חיים" היה סיריל דמות מפתח בתכנון ובהנהגה, ראשית כחבר בקבוצת המקימים ואחר כך כאחד מנשיאיה הראשונים – תפקיד בו כיהן שלוש שנים ומחצה. הוא כיהן בתפקידים נוספים ותמיד היה זמין לתפילות, לגיוס כספים, לתמיכה ברבנים ולקבלת פני אורחים. גם היום הוא ממשיך להיות חבר פעיל בקהילה, ופעילותו הקבועה בבית הכנסת היא חלק מאורח חייו.

בסגנונו האלגנטי הייחודי כוללות תרומותיו גם קייטרינג; בקהילה הוא מוכר כ"מלך מוס הטונה והשטרודל", וזכורים לכל סידורי הפרחים שלו. הזמנה ל"תה של ערבית" בביתו מבטיחה חוויה של טקס תה אנגלי, הומור בריטי מעודן ואוכל משובח.

לסיריל שני ילדים, ארבעה נכדים וחמישה נינים. הוא זכה בתואר אזרח כבוד של העיר הרצליה והוא מוזמן לאירועים של העירייה כאורח כבוד של ראש העיר. סיריל ממשיך להדריך ילדים בבתי הספר היסודיים בעיר ונהנה מפעולות תרבות שונות. הוא אוהב את החוף ומבלה בוקר אחד בכל שבוע על שפת ימה של הרצליה.

חיי כולנו מועשרים בחיבה לחברנו היקר, סיריל סולק.

2 תגובות

  1. סיריל הוא המארח המושלם.
    הוא קיבל וארח אותנו בבית הכנסת בביתו ובאוכל מצויין שהוא שילב בבר המצווה של דניאל.
    ללא ספק מגיע. ישר כח !

    1. לסיריל
      ברכות ליום ההולדת . בריאות !! אושר ! נחת !
      סיריל בסגנונו האלגנטי , דיוק בריטי, הכל תמיד היה מתוקתק !! אוהב אדם וכולם אוהבים אותו. תמיד צנוע !! ומצטנע !! "מלך מוס הטונה.."(ממנו למדתי להכין מוס טונה.. ובצורה מיוחדת) . הרבה בריאות !!
      מאחלים מוטי ודליה פנקס

דילוג לתוכן