קבלת שבת
השבת, פרשת "וארא" הדלקת נרות בשעה 16:27.
תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 16:40
תפילת שחרית תחל ב- 08:45 כרגיל
בקהילה
בר מצוה
השבת, פרשת "וארא" נחגוג עם משפחת זלצמן את בר המצווה של אלון. מזל טוב לאלון ולמשפחת זלצמן
דרושים קידושים
חברים – לא כל שבת יש לנו בר מצווה, או שבת חתן וכלה.. אנו פונים לחברים המעוניינים לערוך קידוש לחברי הקהילה להתנדב ולהכין קידוש בשבתות בהן אין לנו חגיגות
השבתות הפנויות הבאות:
החל מפרשת "כי תשא" (23 בפברואר) ועד "תזריע" (6 באפריל)
אנא פנו לרב ברי לתאם הכנת קידוש.
דרושים מפטירים!!!
חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!
אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.
בני מצווה בחודש הקרוב
שבת פרשת בשלח (19 בינואר) – יוגב רכבוך
שבת פרשת בשלח (19 בינואר) – בתפילת מנחה – נועם אביצור
שבת פרשת יתרו (26 בינואר) – רועי שלום לוי
שבת פרשת משפטים (2 בפברואר) – בתפילת מנחה – סער גרוסמן
שבת פרשת תרומה (9 בפברואר) – גיא איזנבאום
שבת פרשת תצוה (16 בפברואר) – איתמר אופק
שיעורים
סדרת "קול אישה" – נלמד מדרשים מן הספר "דרשוני" – מדרשי נשים על פרשת השבוע. בימי שני בשעה 19:00
סדרת הרצאות
מתוך רצון לחשוף את תכנית "תורה לשמה" של מכון שכטר, החליטה הנהלת התכנית לפתוח את סדרת הרצאותיו של ד"ר אדולפו רויטמן לקהל הרחב
ד"ר רויטמן הוא המנהל והאוצר של היכל הספר בירושלים. הוא יתן סדרת הרצאות על הספרים החיצוניים.
ההרצאות תתקיימנה בימי רביעי, בתאריכים 2 בינואר, 16 בינואר, 23 בינואר, בשעה 18:00, ב"נווה שכטר" ברחוב שלוש 42, תל אביב.
הכניסה חופשית אולם יש לתאם מראש בטלפון 074-7800712 או בכתובת rabschool@schechter.org.il
אזכרות
אמה של יפה אורי (יום ב’, 17 בינואר)
אביה של ליסה דיין (יום ג’, 8 בינואר)
אמירת קדיש
חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]
בתנועה
האספה הכללית השנתית של התנועה
האספה הכללית השנתית של התנועה תתקיים ביום ג’, 1 בינואר 2019, במכון שכטר בירושלים. לאספה יקדם יום עיון.
להרשמה: http://www.masorti.org.il/page.php?pid=1961
ימי עיון לנשים
מספר מלים מהרב ברי לפרשת וארא
דבר תורה קצרצר
המילה "שדי", אחת משבעת שמותיו המקודשים של ה' אשר לפי הגמרא (מסכת שבועות לה א) אסור למחוק וכמובן אסור להשליך אלא לגנוז או לקבור באדמה.
השם מופיע לראשונה בבראשית יז: א, בו אלוהים מציג את עצמו לאברם, ככתוב: וַיֵּרָא ה' אֶל אַבְרָם וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֲנִי אֵל שַׁדַּי הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי וֶהְיֵה תָמִים. מאוחר יותר ה' אומר משה: (שמות ו:ג) וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי.
(מתוך האנציקלופדיה היהודית) "המילה 'שדי' , אשר לעתים מופיע יחד עם המושג 'אל', מופיע בספר איוב בתור כינוי לאלהים. בדרך כלל, התרגום של "אל שדי" לאנגלית הוא 'אל הכל יכול'. [אמנם, ישנם שהציעו שיש לגזור את השם] "שדי" מהמילה האשורית "שַׁאדּוּ", שפירושה "הַר", כינוי שקשור לפעמים לשמות האלים האשוריים".
בדיוק כמו שהרים הם גבוהים ורמים, כך גם אלוהי ישראל. בדיוק כמו שהרים חזקים ויציבים, כך ההבטחות וההתחייבויות של אלוהי ישראל יציבים ובטוחים. ה׳ נתגלה למשה בתור ״אל שדי״ כדי שיבין ויאמין שדברי ה׳ לאבות הם נצחיים, ״חרוטים בסלע״ וחזקים כמו ההרים.
שירי השבוע
נסיך מצרים כל מה שרציתי
נסיך מצרים- שלח את עמי