קבלת שבת

השבת, פרשת "ויצא" הדלקת נרות בשעה 16:18.

תפילת מנחה וקבלת שבת בשעה 16:30

תפילת שחרית תחל ב– 08:45 כרגיל

 

בקהילה

דרושים קידושים

חברים – לא כל שבת יש לנו בר מצווה, או שבת חתן וכלה.. אנו פונים לחברים המעוניינים לערוך קידוש לחברי הקהילה להתנדב ולהכין קידוש בשבתות בהן אין לנו חגיגות

בחודש הקרוב פנויות השבתות הבאות

שבת פרשת ויצא (17 בנובמבר) (שבת הקרובה!! נא להזדרז)

שבת פרשת וישב (1 בדצמבר)

שבת פרשת מקץ (שבת חנוכה – 8 בדצמבר)

שבת פרשת בא (12 בינואר)

אנא פנו לרב ברי לתאם הכנת קידוש.

 

דרושים מפטירים!!!

חברים – לא כל שבת יש לנו "בר מצווה".. ואנו מחפשים אנשים ונשים שרוצים ומוכנים \ רוצות ומוכנות להשקיע זמן ולהכין קריאת הפטרה !!

אנא פנו ליפתח או לרב שלזינגר על מנת לוודא שהתאריך הרצוי לכם פנוי, ואנחנו נשמח לעזור לכם להתכונן.

 

בני מצווה בחודש הקרוב

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – אלון כספי

שבת פרשת וישלח (24 בנובמבר) – בתפילת מנחה – רועי בירמן

שבת חנוכה, פרשת מקץ (8 בדצמבר) – בתפילת מנחה – עומר שמעוני

שבת פרשת ויגש (15 בדצמבר) – איתי ניישטיין

שבת פרשת ויחי (22 בדצמבר) – תומר אלעד

שבת פרשת שמות (29 בדצמבר) – רז חן

שבת פרשת שמות (29 בדצמבר) – בתפילת מנחה – יניב קורצברד

 

שיעורים

סדרת "קול אישה" – נלמד מדרשים מן הספר "דרשוני" – מדרשי נשים על פרשת השבוע. בימי שני בשעה 19:00

 

אזכרות

אמו של אלי גרשון (שבת 17 בנובמבר)

אמו של יוסף מור (שבת 17 בנובמבר)

אמו של מוטי פנקס (ראשון, 18 בנובמבר)

בעלה של אינגה דוד (ששי 23 בנובמבר)

וכמו כן אנו זוכרים, עם כל עם ישראל, את ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר ז"ל (שבת 17 בנובמבר)

 

אמירת קדיש

חברים המעוניינים להגיד "קדיש" ביום האזכרה של אחד מקרוביהם, מוזמנים להתקשר לרב ברי, על מנת לארגן מנין בו יוכלו לומר את ה"קדיש"]

 

מספר מלים מהרב ברי

דבר תורה קצרצר לפרשת ויצא –  אבן או אבנים

לעתים פרשנים דורשים את העדר העיקביות בנוגע ליחיד ורבים בסיפור מקראי.

לדוגמא, בפרשתנו כתוב (בראשית כח יא) : "וַיִּפְגַּע בַּמָּקוֹם וַיָּלֶן שָׁם כִּי בָא הַשֶּׁמֶשׁ וַיִּקַּח מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם וַיָּשֶׂם מְרַאֲשֹׁתָיו וַיִּשְׁכַּב בַּמָּקוֹם הַהוּא", ולאחר מכן בפסוק יח כתוב : : "וַיַּשְׁכֵּם יַעֲקֹב בַּבֹּקֶר וַיִּקַּח אֶת הָאֶבֶן אֲשֶׁר שָׂם מְרַאֲשֹׁתָיו וַיָּשֶׂם אֹתָהּ מַצֵּבָה וַיִּצֹק שֶׁמֶן עַל רֹאשָׁהּ". כשיעקב שכב לישון כתוב "מאבני המקום" ברבים, וכשקם משנתו כתוב " וַיִּקַּח אֶת הָאֶבֶן" ביחיד.

המדרש מסביר שלקראת ערב יעקב אסף שתים עשרה אבנים לשמש לו למשענת לראשו ותוך שנתו האבנים "נתאחו זו לזו" והיו לאבן אחת.

המסר הוא שיעקב עתיד להיות אב לשנים עשר שבטים עצמאיים ושונים זה מזה. אלא, שלמרות השוני השבטים מסוגלים להתאחד ולצור עם אחד, לא אחיד אך מאוחד.

כמו אצל יעקב, ראשי עיר הולכים לישון בידיעה שמולם סיעות שונות, מגוונות בעלות אמונות ודעות שונות זו מזו. אך, כשהם קמים בבקר הם חייבים לרכז את כולם על מנת ליצור קואליציה אחת בה הסיעות שומרות על אופיין המיוחד אך מאוחדות ומחוייבות להשגת היעדים המשותפים לטובת אזרחי העיר.

 

שיר השבוע בהשראת הפרשה

 

אל תירא

שושנה דמארי 

מיליםעמנואל הרוסי

לחןמרדכי זעירא

 

אל תירא, עבדי יעקב

הוי, חלמתי חלום

אל תירא, עבדי יעקב

מה נורא המקום

ניצב לו הסולם 

עם מלאכי שמיים

יורדים ועולים כלם 

עם צחורי כנפיים …. 

יישר כוחך, יעקב, אחא

קומה לדרכך קדמה, מזרחה

לך קדימה

אל תחתה

לך לך

כי תקום 

הארץ עתה 

לך ולזרעך

 

 

דילוג לתוכן